Letadla - šetrnější, ekologičtější...
Z velmi podobných vizí trhu, jako má Airbus, vycházejí logicky také experti z konkurenčního Boeingu. Jejich strategie obsahuje až překvapivě exaktní čísla.
"V příštích dvaceti letech předpokládáme světovou poptávku po 35 280 nových dopravních letadlech v hodnotě 4,8 bilionu dolarů. Očekáváme, že 14 350 z těchto nových strojů nahradí stará, méně efektivní letadla v rámci snižování nákladů na létání a omezení emisí oxidů uhlíku. Zbývajících 20 930 letadel poslouží primárně pro rozšíření flotil aerolinek. Pokryjí tedy hlavně poptávku po létání společností na rozvíjejících se trzích," stojí ve výhledu pro letecký byznys, který Boeing zveřejnil na svých internetových stránkách.
Z této detailní předpovědi vyplývá další důležitá vlastnost současného trhu s velkými dopravními letadly. Stroje musí mít nejen hodně sedadel, aby pokryly poptávku po létání, ale musí být také co nejúspornější. Ať už z hlediska nákladů leteckých společností, či ohledu k životnímu prostředí.
Proto Airbus A-350 i Boeing 787 Dreamliner platí za nejdokonalejší dopravní letadla současnosti. Karbonová vlákna u stavby trupu převažují nad tradičními kovy. Co se týče spotřeby, Dreamliner vykazuje o pětinu nižší čísla než jeho předchůdce s označením 767. Je i méně hlučný. Inženýři z Airbusu tak museli zareagovat ve stejném duchu a vyvinout moderní, tiché a úsporné letadlo.
kráceno