Čtvrtek, 25. dubna 2024

New Skoda tram in Miskolc, Hungary

New Skoda tram in Miskolc, Hungary

Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech předala tamnímu dopravnímu podniku poslední ze série 31 moderních vozidel ForCity Classic.

,,Dodávku jsme splnili v termínu, část tramvají jsme během projektu dodali dokonce v předstihu oproti stanoveným podmínkám. Cestující se mohli poprvé našimi tramvajemi svézt před více než rokem, v lednu roku 2014, kdy v ulicích maďarského města začalo sloužit první nové vozidlo. Aktuálně již dopravce provozuje většinu z dodaných tramvají, ty poslední se v nejbližší době dostanou do ostrého provozu," uvedl manažer projektu Václav Trkovský ze Škody Transportation. Podle něj má Škodovka na své tramvaje pozitivní reference - zákazník ocenil nejen včasnost dodávek, technickou úroveň vozidel, ale například i nízké náklady na spotřebu elektrické energie.

,,Kontrakt na dodávku jednatřiceti nízkopodlažních tramvají za téměř dvě miliardy korun byl uzavřen na začátku roku 2012. Zahrnuje také opci na desetiletý full-servis za 175 milionů. Kromě moderních tramvají pro Miskolc, jsme loni v konsorciu s polskou firmou Solaris uzavřeli kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti za 1,7 miliardy korun. Trolejbusy jsme dodali také do Debrecínu nebo Szegedu a v Budapešti jsme se rovněž podíleli na dodávce metra. V posledních letech jsme tedy v Maďarsku velice úspěšní. Celková hodnota uzavřených kontraktů v této zemi přesahuje pět miliard a i do budoucnosti zde je velký potenciál pro naše produkty," říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

Tramvaje ForCity Classic absolvovaly během ročního působení náročné klimatické podmínky. Přes léto panují v maďarském městě teploty přes 40 stupňů. ,,Cestující přivítali vysoký komfort tramvají včetně klimatizace," popisuje zkušenosti z provozu Václav Trkovský. Nyní prochází tramvaje ostrou zkouškou své první zimy.

,,Škoda Transportation bude v Miskolci zajišťovat rovněž full servis svých vozidel. Technická péče o tramvaje je tedy plně v naší kompetenci," doplňuje Trkovský. Díky dodávce škodováckých vozidel je vozový park tramvají Miskolce v současné době asi nejmodernější v Maďarsku. Flotila nových vozidel totiž nahradila drtivou většinu několik desítek let starých tramvají, které dosud cestujícím sloužily.

Moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic Miskolc vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65 metru je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla. Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Samozřejmostí je i dostatek prostoru pro kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí.Kromě technologických výhod nabízí tramvaj i zajímavý moderní design. Barevný motiv zelených květin na bílém podkladu vybírali v anketě obyvatelé MIskolce.

Fully low-floor bidirectional tramcar for Hungarian city of Miskolc.

Škoda Transportation produced a 100% low-floor bi-directional tramfor the Hungarian city of Miskolc. The vehicle follows a series of bi-directional vehicles which became popular among the passengers in the Italian city of Cagliari, American Portland or Polish Wroclaw. Fully low-floor five-section Škoda ForCity Classic meets the latest European safety standard which guarantees greater safety for both the passengers and the driver in the case of a possible accident.

Easily accessible electric equipment is located on the roof of the vehicle, during braking there is energy recuperation which together with the asynchronous traction motors reduces the costs of operation and maintenance. The tram Škoda ForCity Classic has awider body than the previous types and can offer space for up to 300 passengers. The overall low-floor design and boarding edge at the height of 330 mm above the top of rail allows easy boarding and exiting of passengers. The platforms next to the doors offer enough space for bicycles, prams or persons with reduced mobility. Air-conditioning and a clear information system also contribute to thecomfort of passengers. Video available on:

www.skoda.cz

ZDROJ: www.skoda.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů