Úterý, 16. dubna 2024

Užitkové vozy Mercedes-Benz využívají alternativní pohony

Užitkové vozy Mercedes-Benz využívají alternativní pohony

V dubnu se Logistický portál Eulog zabýval alternativními pohony v dopravě, květen se zaměří na užitková vozidla. První článek na téma měsíce však tato dvě témata prováže a představí alternativní pohony u užitkových vozidel značky Mercedes-Benz.

Trvalá udržitelnost a šetrné využívání přírodních zdrojů je pevnou součástí filozofie značky Mercedes-Benz. Proto také stuttgartská automobilka své portfolio v oblasti užitkových vozů s alternativním pohonem stále rozšiřuje. My vám dnes krátce představíme tři jejich zástupce.

Prvním z nich je Mercedes-Benz Econic NGT (Natural Gas Technology). Econic NGT využívá k pohonu zemní plyn (CNG=Compressed Natural Gas), přičemž motor u tohoto modelu je koncipován jako monovalentní. To znamená, že ke svému provozu využívá pouze stlačený zemní plyn. Tento model vyrábí německý koncern už od roku 2002 a jeho úspěch na mezinárodních trzích dokládá více 1400 prodaných vozidel. Econic nabízí pro různá odvětví individuální řešení, nejčastěji se však využívá v oblastech komunálních a rozvážkových služeb. Pro městský provoz totiž Econic nabízí minimální hlučnost a maximální čistotu a ekologičnost.Posádky Econicu pak těží z výhod prostorné kabiny s nízko položenou podlahou, která je ideální pro časté nastupování a vystupování. V užších prostorách posádka ocení i minimální prostor potřebný pro otevření dveří kabiny. Díky možnosti širokého spektra nástaveb je také Econicčasto využívánjako hasičské vozidlo s otočným žebříkem, pomocné hasičské vozidlo, případně jako cisternový nebo cateringový vůz na letištích.

Druhým zástupcem je dodávkový vůz Sprinter NGT, který stejně jako Econic jezdí na zemní plyn, a odpovídá tak na ekonomické i ekologické požadavky současnosti. Sprinter NGTje v nabídce jak s monovalentním, tak s bivalentního pohonem, dojezd poté záleží na velikosti plynových nádrží. V obou případech však nová generace vozů Sprinter posouvá hranice v oblasti produkce emisí, které jsou při pohonu na CNG sníženy na minimum. Zároveň je dodávka k dostání ve čtyřech délkách karoserie a třech výškách střechy. Využití je tedy skutečně variabilní. Nákladový prostor může mít až 17m3 a nechybí šikovné jízdní asistenty. Sprinter NGT se jeví jako úsporný a výkonnýpomocník pro podnikání.

Třetím vozem, který využívá alternativního pohonu a spadá pod koncern Daimler, je modelCanterEcoHybrid značky Fuso. Své spokojené zákazníky našlo například v Německu, Anglii, Irsku a první zákazníci již testují tento model v provozu i v České republice. FusoCanter s hybridním pohonem se řadí k lehkým nákladním vozům, které jsou pro svou obratnost a hospodárnost nejhojněji využívané pro zásobování městských center.

Zdroj: www.eulog.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů