Čtvrtek, 18. dubna 2024

Bateriové elektrobusy Škoda z Plzně

Moderní dvanáctimetrové nízkopodlažní elektrické autobusy s odlehčenou karoserií a plným komfortem jsou výsledkem aplikovaného výzkumu podpořeného financemi ze státního rozpočtu prostřednictvím Technologické agentury ČR.

Bateriové elektrobusy Škoda z Plzně

Po trolejbusech, autobusu na vodíkový pohon a hybridních vozidlech přichází s vlastním konceptem bateriových elektrobusů také plzeňská akciová společnost Škoda Electric. Cílem je - zejména ve velkých městech - v budoucnu alespoň částečně nahradit klasické autobusy se spalovacími motory těmi bezemisními.

Ve Škodě Electric navázali přitom na úspěšnou spolupráci s polským výrobcem karoserií Solaris a prototypy elektrobusů vyvinuli za finanční podpory Technologické agentury ČR. Dalším účastníkem spolupráce je fakulta strojní Západočeské univerzity v Plzni. Cílem zmíněného projektu byla výroba a zkoušky dvou základních typů městských bateriových elektrobusů, které již absolvovaly zkušební provoz v řadě míst České republiky i v zahraničí a budou nasazeny do rutinního městského provozu s cestujícími.

S moderním ekologickým vozidlem vlastní koncepce Škoda, které obdrželo název Perun (zkratka Pure Electric RUNner odkazující na čistě bateriový provoz) a které se světu poprvé ukázalo v září 2013, se mohla veřejnost dále setkat i na veletrhu autobusové dopravy Czechbus 2013 a Ampér, také v Hradci Králové, v Praze, Plzni, Brně, Liberci, Opavě, Olomouci, Pardubicích, Zlíně, v Polsku a v řadě dalších míst.

Výhodou nového elektrobusu, který disponuje parametry a výkonem srovnatelným s tradičními autobusy se spalovacími motory, ale na rozdíl od nich splňuje nejpřísnější kritéria a požadavky na ekologii a koncepci čistého životního prostředí, jsou kromě ekologického provozu i nesrovnatelně ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem.

,,Naší snahou je nejen nabídnout samotná vozidla, ale přinášet též komplexní řešení jejich provozu, šité pro každého zákazníka na míru. Takové řešení zahrnuje i infrastrukturu včetně dobíjecích stanic." vysvětluje v této souvislosti Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Elektrobus Škoda Elektrobus Škoda Elektrobus Škoda Elektrobus Škoda

Zdroj: TAČR. www.tacr.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů