Čtvrtek, 28. března 2024

Společnost HEINEKEN Česká republika publikovala výsledky udržitelného podnikání. Stále vaří pivo tak, aby byl svět lepší

Společnost HEINEKEN Česká republika publikovala výsledky udržitelného podnikání. Stále vaří pivo tak, aby byl svět lepší

HEINEKEN Česká republika předkládá dosažené výsledky v oblasti společensky odpovědného a trvale udržitelného způsobu výroby piva za rok 2015. Kromě kontinuálního snižování dopadu na životní prostředí především v oblastech spotřeby vody, pokračuje úspěšně i na poli osvěty zodpovědného přístupu ke konzumaci piva.

Dlouhodobou strategií HEINEKENu je program Brewing a BetterWorld (dále jen BBW), který ukazuje, že udržitelnost musí jít ruku v ruce s reálným byznysem a musí se navzájem podporovat. Rok 2015 představuje pro společnost důležitý milník. Uplynulo totiž 5 let od definice a spuštění programu BBW. Cíle, které v roce 2010 HEINEKEN předesílal, splnil HEINEKEN ČR nad rámec.

,,Naším cílem je stát se nejodpovědnější pivovarskou skupinou, a proto je trvale udržitelný rozvoj
a odpovědné podnikání jednoznačně nedílnou součástí naší DNA," komentuje Jiří Hauptmann, ředitel korporátních vztahů, koordinátor udržitelného rozvoje HEINEKEN Česká republika. Program udržitelnosti HEINEKEN v České republice je komplexní, zaměřený nejen na vlastní výrobu, ale na celý hodnotový řetězec od zemědělství až po koncového zákazníka. Ve sledovaném období se HEINEKENu v ČR podařilo vyniknout především v prioritních oblastech:

Udržitelnost vody

HEINEKEN opět snížil spotřebu vody na hektolitr vyrobeného piva na 3,3 hl/hl. Díky praktickým zkušenostem se zapojuje do diskusí se státními institucemi, například s Ministerstvem životního prostředí. HEINEKEN ČR vede expertní skupinu v rámci platformy Byznys pro společnost, kde se vodou zabývá z pohledu odpovědných firem. Svým zaměstnancům pravidelně umožňuje zapojit se do dobrovolnických aktivit v rámci tzv. EngageDays. Jedná se o vždy o projekty podporujícívodu v regionech, ve kterých má HEINEKEN ČR své pivovary. V roce 2015 se do akcí zapojilo 14 % zaměstnanců, pomáhalo se v okolí Krušovic, Velkého Března a pivovaru Starobrno.

Zodpovědná konzumace piva

V oblasti zodpovědné konzumace alkoholu funguje osvětová kampaň Pijte s mírou a projekty
Na zdraví? a Do dna? s Centrem Prevence v Brně, Společností Podané ruce. V obou případech se jedná o edukativní program prevence pití alkoholu mladistvými. HEINEKEN jako aktivní člen Českého svazu pivovarů a sladoven také podporuje aktivy Svazu: Řídím, piju nealko pivo a Člověče, nezlob se, které se zaměřují na prevenci alkoholu za volantem a osvětu v off-tradových řetězcích.

,,Naše dlouhodobé úsilí bylo v roce 2015 ověnčeno několika oceněními, z nichž nejcennější pro nás byla cena Environmentální projekt roku za kampaň Naše mokřady a první cena v kategorii Odpovědný reporting CSR aktivit. Je to pro nás důležitá zpětná vazba a velká motivace do budoucna," uzavírá Hauptmann.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů