Deset bělokarpatských výrobců se může nově pyšnit regionální značkou
Počet certifikovaných výrobků tak již dosáhl čísla 51. Spotřebitelé mají díky tomu širší nabídku, ze které si mohou vybírat, pokud chtějí nakupovat místně, kvalitně a šetrně k životnímu prostředí.
Značka Tradice Bílých Karpat je přeshraniční značka a zasahuje i k našim slovenským sousedům. Produkty musí splňovat přísné požadavky - být kvalitní, jedinečné ve vztahu k Bílým Karpatům, vyrobené tradiční technologií, z místních surovin, s podílem ruční práce a být šetrné vůči životnímu prostředí
Mezi 10 nováčků mezi držiteli značky patří:
- Manželé Lorinczovi, Nedašov - dřevořez, grafika a tisk, recyklovaný textil (https://www.fler.cz/lorijana)
- Ing. Jan Zainer, Vlachova Lhota - Valašský produkt (www.valasskyprodukt.cz) - květinová a ovocná vína
- Dalibor Hromčík, Nivnice - Medovina Elisa (www.medovina.cz)
- Radek Přikryl, Strání - ubytovací služby, Chalupa Levandule (www.chalupalevandule.cz)
- Šárka Šusteková, Žítková - ovčí sýry od kapličky (www.syrodkaplicky.cz)
- Miroslav Jančařík, Slavičín - celokožená obuv 2C (https://www.facebook.com/2Cboty/)
- Dominik Matúšů, Jestřabí - výroba a oprava smyčcových hudebních nástrojů (www.dominikmatusu.cz)
- Kateřina Kohoutová, Žítková - průvodcovské služby na Žítkové
- Jana a Josef Koláčkovi, Nezdenice - výrobky z kovu a keramiky (www.jk-keramika.cz)
- Rostislav Ryšavý, Lipov - potravinářské oleje, kosmetické oleje, tekutá a tuhá mýdla (www.olejarstvi.cz)
Regionální značku udílí spolek Tradice Bílých Karpat. ,,Cílem spolku je, aby regionální značka fungovala jako vlajková loď regionu, stmelovala lidi se zájmem o tradice a tradiční postupy, byla inspirací pro výrobce i spotřebitele, nalákala do regionu turisty a pomáhala tak držitelům i obyvatelům", říká Hana Machů, manažerka regionální značky. ,,Značce a její propagaci mohou pomáhat i další subjekty v regionu, obce, infocentra, obchody s regionálními výrobky, spotřebitelé i samotní výrobci."
Regionální značení je v ČR i v Evropě stále více rozšiřovanou cestou, jak zajistit propagaci a rozvoj regionu. Přináší užitek návštěvníkům regionu, kteří mohou poznat jeho atmosféru. Místní obyvatelé mohou díky značce podporovat "své" výrobce a ti získávají se značkou i jednotnou propagaci, nové kontakty a nové možnosti spolupráce.