Pátek, 29. března 2024

Čína zvažuje, odkdy zakáže auta na tradiční pohon

Čína zvažuje, odkdy zakáže auta na tradiční pohon

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmysl Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Sin zatím neposkytl žádné detaily o tom, kdy by měl být takový zákaz zaveden. Británie a Francie již oznámily, že zakážou nové vozy na benzin a naftu od roku 2040. Čína zatím stanovila pouze systém kvót, jak velký podíl musí mít elektrické a hybridní vozy na celkové výrobě automobilek v zemi.

"Některé země si stanovily časový harmonogram, kdy ukončit výrobu a prodej tradičních aut se spalovacím motorem," řekl Sin na automobilovém fóru. "Ministerstvo také zahájilo příslušný průzkum a učiní takový časový plán s příslušnými odděleními. Tato opatření určitě přinesou výrazné změny v rozvoji našeho automobilového průmyslu," dodal.

Zákaz prodeje vozů s naftovým a benzinovým motorem by také měla výrazný dopad na poptávku po ropě v Číně, která je druhým největším konzumentem této suroviny na světě. Minulý měsíc státní ropná firma China National Petroleum Corp. (CNPC) uvedla, že poptávka po energii v Číně dosáhne svého vrcholu v roce 2040, o pět let později než se doposud čekalo, protože roste poptávka po pohonných hmotách.

Čína loni překonala Spojené státy a stala se největším trhem s elektrickými auty na světě. Prodej elektrických vozů nebo hybridních vozů s elektrickým a benzinovým pohonem proti roku 2015 stoupl o 50 procent na 336.000 vozů a na celosvětovém prodeji měla Čína podíl 40 procent. V USA se prodalo 159.620 elektrických a hybridních vozů.

Peking podporuje vývoj elektrických vozů dotacemi na výzkum a pobídkami pro kupce v objemu miliard dolarů. Rozhodl se však přejít na systém kvót, který přenáší finanční náklady na automobilky. Podle navrhovaných kvót musí příští rok elektrické a hybridní vozy činit nejméně osm procent celkové výroby každé automobilky. V dalším roce se tento podíl má zvýšit na deset procent a v roce 2020 na 12 procent. Automobilky, kterým se nepodaří splnit tento cíl, si budou moci koupit kredity od konkurentů, kteří budou mít přebytek. Do roku 2025 pak mají mít elektrické a dobíjecí hybridní vozy na výrobě automobilek v Číně až pětinový podíl.

Peking také nařídil státním energetickým firmám, aby urychlily instalaci dobíjecích stanic, a zvýšily tak přitažlivost elektrických vozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů