Projekt
IKEA předchází vzniku odpadu tím, že umožňuje zákazníkům prodej nepotřebného nábytku. Program Druhý život nábytku umožňuje zákazníkům prodat svůj nepotřebný nábytek.
Strategickým cílem firmy IKEA je být inspirací pro miliony lidí v oblasti šetrného bydlení. Proto ve svých provozech využívá odpad jako nový zdroj surovin a veškeré materiály si vybírá odpovědně k životnímu prostředí.
Minimalizace odpadu je také náplní pilotního projektu Druhý život nábytku, který odstartoval v lednu 2017 v obchodním domě IKEA v Praze na Zličíně. Tato služba umožňuje zákazníkům prodat svůj nepotřebný nábytek v IKEA a tím mu dát druhý život. Cílem projektu je maximálně prodloužit životnost nábytku a rozšířit mezi širokou veřejností povědomí o principech oběhové ekonomiky. Úspěšný průběh projektu motivoval firmu k jeho rozšíření do všech obchodních domů v České republice a na Slovensku.