zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Grilovací recepty

09.06.2018
Zdraví
Grilovací recepty

Přečtěte si  3 recepty od NATURHOUSE...

Grilované cukety s tofu a tempehem

Suroviny: ochucené tofu - chilli nebo jiné, tempeh smažený, 3 cukety, olivový olej, sůl, balsamico

Dip: bílý jogurt do 3 % tuku, kyselé okurky, dijonská hořčice, sůl, pepř

Postup: Cukety dobře omyjte a škrabkou z nich podélně vytvořte tenké plátky. Plátky cukety ogrilujte na grilu nebo grilovací pánvi. Tofu a tempeh nakrájejte na kostičky a také ogrilujte. Kostičky tofu a tempehu obalte plátky cukety. Cukety můžete namáčet do dipu připraveného z bílého jogurtu, najemno nastrouhané kyselé okurky, dijonské hořčice a ochuceného solí a pepřem.

Grilovaný špíz s tofu a tempehem

Suroviny: 1 tofu chilli, 1 tempeh smažený, 3 cukety, 1 lilek, 2 cibule nebo pórek, 100 g cherry rajčat

Marináda: šťáva z 1/2 citronu, 1 lžíce olivového oleje, 2 stroužky česneku, 1 lžíce dijonské hořčice, 1 lžíce sójové omáčky se sníženým obsahem soli, 1 lžička kari, 1 lžička pálivé papriky, pepř a sůl

Postup: Zeleninu nakrájejte na stejně velké kousky. Ve větší míse smíchejte citronovou šťávu, olej, prolisovaný česnek, hořčici, sójovou omáčku, koření, sůl a pepř. Nakrájenou zeleninu vložte do marinády a opatrně promíchejte. Na dřevěné špejle střídavě napichujte zeleninu a velké kostky tofu a tempehu. Špízy grilujte na grilu, případně na grilovací pánvi asi 5 minut z každé strany.

Grilované pražmy s grilovanou zeleninou

Ingredience

  • pražmy
  • grilovací koření na ryby
  • směs čerstvých bylinek: šalvěj, máta, tymián, bazalka, meduňka
  • limetková šťáva
  • cuketa, lilek, papriky
  • brambory
  • grilovací koření na brambory
  • olivový olej
  • mořská sůl

Postup:

Pražmy omyjte, do dutiny břišní vsypejte grilovací koření na ryby, vycpěte ji směsí nasekaných čerstvých bylinek a ochuťte lžicí limetkové šťávy. Povrch pražem také posypejte grilovacím kořením na ryby z obou stran. Nechejte pražmy rozležet a připravte si zeleninu na grilování. Brambory ve slupce předem povařte, ostatní zeleninu pokrájejte. Zeleninu smíchejte s trochou olivového oleje a ochuťte kořením. Uvařené brambory nakrájejte na plátky, ochuťte solí a grilovacím kořením a zakápněte olivovým olejem. Začněte grilovat zeleninu a brambory, po určité době přidejte ryby, protože jsou rychleji hotové.

Zdroj: Naturhouse, Naturhouse-cz.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí