zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Recepty na zdravé snídaně a svačiny NATURHOUSE

15.09.2019
Zdraví
Recepty na zdravé snídaně a svačiny NATURHOUSE

Celerovo-mrkvová pomazánka s tofu

Ingredience:

o 1/2 bulvy celeru

o 3 střední mrkve

o 1 uzené tofu

o 2 lžíce nízkotučného jogurtu

o 2 lžíce sójové majolky

o pepř

Postup:

Celer i mrkev očistíme a nastrouháme na jemném struhadle. Uzené tofu také nastrouháme na jemném struhadle a vše smícháme s 2 lžícemi nízkotučného jogurtu a 2 lžícemi sójové majolky.

Ochutíme mletým pepřem, případně špetkou soli.

Pikantní tuňáková pomazánka

Ingredience:

? 200 g tuňáka ve vlastní šťávě - ideálně filety

? 1 jarní cibulka

? 125 g sýra Philadelphia Light nebo Gervais Light

? špetka chilli

? sůl

? pepř barevný

? dijonská hořčice

? toasty FIBROKI nebo salátová okurka

Postup:

Jarní cibulku nakrájejte na kolečka. V míse smíchejte tuňáka, nakrájenou jarní cibulku, sýr Philadelphia light nebo Gervais Light a promíchejte. Dochuťte solí, pepřem, chilli. Kdo má rád pikantnější chuť, může přidat i dijonskou hořčici. Hotovou pomazánku natírejte na toasty FIBROKI nebo na kolečka salátové okurky. Ozdobte kolečky cherry rajčat nebo olivou.

Tuňáková pomazánka

Ingredience: 1 konzerva tuňáka ve vlastní šťávě (ne drcený), 1 nízkotučný tvaroh, 1 cibule, 1 lžíce dijonské hořčice, sůl a pepř na dochucení, toasty FIBROKI

Postup: Tuňáka smíchejte s tvarohem a nadrobno nakrájenou cibulkou, dochuťte hořčicí, solí a pepřem. Natírejte na toasty FIBROKI.

Pomazánka s tofu, tvarohem a tuňákem

Suroviny:

o 1 uzené tofu

o 1 konzerva tuňáka

o 200g nízkotučný tvaroh

o 1 lžíce dijonské hořčice

o jarní cibulku nebo pažitku

o citronovou šťávu

o sůl a pepř dle chuti, může být i jedna feferonka

Postup:

Všechny ingredience rozmixujte. Přidejte najemno posekanou jarní cibulku nebo pažitku. Lehce osolte, opepřete a výslednou chuť dolaďte šťávou z citronu.

Zdravý moučník bez tuku a mouky

Suroviny:

? 2 vejce

? 150 ml mléka

? 3 čajové lžičky medu

? 1 čokoládový pudink SLIMBEL

? 3 najemno nastrouhaná jablka

? na zahuštění rozemleté cereálie FIBROKI cca 10 polévkových lžic

? kokosový olej a kokos na vysypání formy

Postup:

Vyšlehejte vejce s medem a mlékem, do vyšlehaných surovin přidejte nastrouhaná jablka, rozemleté cereálie FIBROKI a pudink SLIMBEL a směs vyšlehejte. Pokud je směs řídká, můžete ji zahustit cereáliemi FIBROKI. Naplňte do formy vymazané kokosovým olejem a vysypané kokosem. Pečte na 170-180 °C asi 1 hodinu.

Pomazánka z červené čočky s vejcem

Suroviny: 50 g červené čočky, 1 vejce, 50 g šunky, 1 kyselá okurka, 1 malá cibule, 1 stroužek česneku, 1 lžička dijonské hořčice, pepř, sůl himalájská, toasty FIBROKI

Postup: Červenou čočku uvařte doměkka, pak rozmixujte. Vejce uvařte natvrdo a oloupejte. Vejce, šunku, cibuli a okurku nakrájejte na kousky a smíchejte s čočkou, přidejte prolisovaný česnek a dochuťte hořčicí, pepřem a solí, pokud je potřeba. Nakonec rozmixujte dohladka a natírejte na toasty FIBROKI.

Pohankové palačinky

Suroviny: 75 g pohankové mouky, 10 g tapiokové škrobové mouky, 1/4 lžičky prášku do pečiva, 2 lžičky kokosového oleje, 1 lžička kokosového cukru, 200 ml vody

Postup: Ze všech surovin připravte řidší palačinkové těsto, které nechejte 20 minut odležet. Poté ho znovu důkladně promíchejte. Pánev s nepřilnavým povrchem lehce vytřete kokosovým olejem, rozehřejte a nalijte na ni menší naběračku těsta a krouživým pohybem jej nechejte roztéct k okrajům pánve. Smažte, dokud povrch palačinky neztuhne a okraje se začnou samy odlepovat. Poté opatrně palačinku obraťte a krátce osmažte i z druhé strany. Hotové palačinky skládejte na sebe a přikryjte talířem, díky čemuž ještě trochu zvlhnou a dají se lépe rolovat.

Varianty náplně: marmeláda DIETESSE.3 nebo maková náplň:

150 g mletého máku smíchejte s kokosovým cukrem a krátce povařte v 150 ml kokosového mléka, můžete přidat nasekané mandle.

Vajíčkovo-špenátové muffiny

Suroviny: 3 vajíčka, hrst špenátových listů, 50 g šunky, 1/2 nakrájené červené papriky

Postup: Vajíčka prošlehejte, osolte, opepřete, přidejte nakrájené špenátové listy, šunku a papriku. Směs nalijte do formy na muffiny, pokud je potřeba, tak ji nejprve vymažte kokosovým olejem. Pečte na 150 °C cca 50 min. podle potřeby, aby byla vajíčka hotová. Podávejte s kouskem uzeného lososa zakapaného citrónem.

Zdroj receptů a fotek www.naturhouse-cz.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
10. 2019
19-20.10.2019 - Seminář, školení
Praha, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí