Francouzské dráhy testují vlak na hybridní pohon
Francouzské dráhy SNCF úspěšně dokončily testování prototypu hybridního motoru pro příměstské vlaky TER. Na začátku příštího roku budou systém zkoušet přímo ve vlacích, propojí pohon na elektřinu, naftu a baterie, píše BFM TV. Dráhy tak chtějí o 20 procent snížit spotřebu energie a emisí skleníkových plynů, levnější by měla být i údržba vlaků, píše se v tiskové zprávě SNCF.
Hybridizace spočívá v nahrazení poloviny spalovacího motoru systémem uložení energie do lithium-iontových baterií. Do baterií se bude ukládat energie, která vznikne při brzdění. Vlak ji pak využije například při delším čekání ve stanici a klasický motor v tu chvíli nebude muset být zapnutý.
První soupravu Regiolis upraví v továrně Alstom v Reichshoffenu poblíž německých hranic. Další etapou je nasazení vlaku do běžného provozu v roce 2022, kdy se ověří funkčnost a výkon hybridního řešení v reálných podmínkách.
"Cílem bezemisní dopravy je silný inovativní motor. Železnice je už teď způsob přepravy, který tvoří minimum CO2. Brzy ale bude díky hybridnímu (vlaku) TER ještě lepší," uvedla v tiskové zprávě ředitelka výzkumu a inovací SNCF Carole Desnostová.
Na společném projektu se podílela společnost Alstom, francouzské dráhy SNCF a čtyři regiony - Grand-Est, Nová Akvitánie, Okcitánie a Centre-Val-de-Loire.