Čtvrtek, 28. března 2024

Komunikační strategie MŽP na rok 2003

Komunikační strategie MŽP na rok 2003
Ministerstvo životního prostředí připravilo na rok 2003 Komunikační strategii před vstupem ČR do EU za resort životního prostředí v úzké spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí. MŽP chce v rámci své komunikační strategie informovat občany rovnoměrně o výhodách i nevýhodách vstupu naší republiky do EU v oblasti životního prostředí. Informace kampaně mají být objektivní, lze prezentovat rozdílné názory politiků, odborníků i široké veřejnosti, nebude však poskytnut prostor pro cílenou negativní propagaci. V současnosti již je znám termín referenda, to bude vypsáno na dny 15. – 16. června 2003. MŽP se proto v 1. pololetí zaměří na intenzivní komunikační kampaň, jejímž cílem bude informovat a vtáhnout do hlasování co nejvíce občanů. Ministr životního prostředí RNDr. Libor Ambrozek zahájí kampaň MŽP v pátek 31. ledna 2003 tiskovou konferencí v budově MŽP, další jeho tiskové konference pak budou následovat po 14 dnech až do poloviny června 2003 a budou vždy zaměřeny na jednou oblast životního prostředí (Ekologické podnikání – Dobrovolné nástroje, Ochrana ovzduší, Ochrana přírody a krajiny, Odpady, Obaly, Environmentální rizika, Ochrana vod, Obnovitelné zdroje, Předvstupní fondy [1]). Vedle toho ministr Ambrozek navštíví během následujících měsíců každý region v ČR a zde také bude občany objektivně informovat o výhodách a nevýhodách vstupu ČR do EU. Ministrovy výjezdy začínají už 20. ledna 2003 návštěvou Zlína. Média budou o všech výjezdech pravidelně informována. Od začátku února 2003 bude přitom informační kampaň MŽP věnována každých 14 dní jednomu z výše uvedených témat. Informační kampaň bude zaměřena především na širokou veřejnost, ale také na konkrétní skupiny obyvatel (senioři, ženy v domácnosti), které mají buď ztížený přístup k informacím nebo nechtějí či nemohou informace vyhledávat aktivně. Do konce ledna 2003 připraví MŽP sadu letáků s objektivními a sdělnými informacemi pro jednotlivé cílové skupiny i pro širokou veřejnost. Začátkem února a pak průběžně v dalších měsících budou tyto letáky vycházet a budou šířeny především do jednotlivých regionů České republiky. Eva Veverková Tiskové oddělení MŽP [1] Seznam témat informační kampaně MŽP: 1. Ekologické podnikání – Dobrovolné nástroje 2. Ochrana ovzduší 3. Ochrana přírody a krajiny 4. Ochrana vod 5. Obnovitelné zdroje energie 6. Předvstupní fondy EU a Strukturální fondy EU 7. Odpady 8. Obaly 9. Vstup ČR do EU a životní prostředí
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů