Komunikační strategie MŽP na rok 2003
Ministerstvo životního prostředí připravilo na rok 2003 Komunikační strategii
před vstupem ČR do EU za resort životního prostředí v úzké spolupráci s
Ministerstvem zahraničních věcí. MŽP chce v rámci své komunikační strategie
informovat občany rovnoměrně o výhodách i nevýhodách vstupu naší republiky do EU
v oblasti životního prostředí. Informace kampaně mají být objektivní, lze
prezentovat rozdílné názory politiků, odborníků i široké veřejnosti, nebude však
poskytnut prostor pro cílenou negativní propagaci. V současnosti již je znám
termín referenda, to bude vypsáno na dny 15. – 16. června 2003. MŽP se proto v
1. pololetí zaměří na intenzivní komunikační kampaň, jejímž cílem bude
informovat a vtáhnout do hlasování co nejvíce občanů. Ministr životního
prostředí RNDr. Libor Ambrozek zahájí kampaň MŽP v pátek 31. ledna 2003 tiskovou
konferencí v budově MŽP, další jeho tiskové konference pak budou následovat po
14 dnech až do poloviny června 2003 a budou vždy zaměřeny na jednou oblast
životního prostředí (Ekologické podnikání – Dobrovolné nástroje, Ochrana
ovzduší, Ochrana přírody a krajiny, Odpady, Obaly, Environmentální rizika,
Ochrana vod, Obnovitelné zdroje, Předvstupní fondy [1]). Vedle toho ministr
Ambrozek navštíví během následujících měsíců každý region v ČR a zde také bude
občany objektivně informovat o výhodách a nevýhodách vstupu ČR do EU. Ministrovy
výjezdy začínají už 20. ledna 2003 návštěvou Zlína. Média budou o všech
výjezdech pravidelně informována. Od začátku února 2003 bude přitom informační
kampaň MŽP věnována každých 14 dní jednomu z výše uvedených témat. Informační
kampaň bude zaměřena především na širokou veřejnost, ale také na konkrétní
skupiny obyvatel (senioři, ženy v domácnosti), které mají buď ztížený přístup k
informacím nebo nechtějí či nemohou informace vyhledávat aktivně. Do konce ledna
2003 připraví MŽP sadu letáků s objektivními a sdělnými informacemi pro
jednotlivé cílové skupiny i pro širokou veřejnost. Začátkem února a pak průběžně
v dalších měsících budou tyto letáky vycházet a budou šířeny především do
jednotlivých regionů České republiky. Eva Veverková Tiskové oddělení MŽP [1]
Seznam témat informační kampaně MŽP: 1. Ekologické podnikání – Dobrovolné
nástroje 2. Ochrana ovzduší 3. Ochrana přírody a krajiny 4. Ochrana vod 5.
Obnovitelné zdroje energie 6. Předvstupní fondy EU a Strukturální fondy EU 7.
Odpady 8. Obaly 9. Vstup ČR do EU a životní prostředí
Ministerstvo životního prostředí připravilo na rok 2003 Komunikační strategii před vstupem ČR do EU za resort životního prostředí v úzké spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí. MŽP chce v rámci své komunikační strategie informovat občany rovnoměrně o výhodách i nevýhodách vstupu naší republiky do EU v oblasti životního prostředí.
Informace kampaně mají být objektivní, lze prezentovat rozdílné názory politiků, odborníků i široké veřejnosti, nebude však poskytnut prostor pro cílenou negativní propagaci.
V současnosti již je znám termín referenda, to bude vypsáno na dny 15. – 16. června 2003. MŽP se proto v 1. pololetí zaměří na intenzivní komunikační kampaň, jejímž cílem bude informovat a vtáhnout do hlasování co nejvíce občanů.
Ministr životního prostředí RNDr. Libor Ambrozek zahájí kampaň MŽP v pátek 31. ledna 2003 tiskovou konferencí v budově MŽP, další jeho tiskové konference pak budou následovat po 14 dnech až do poloviny června 2003 a budou vždy zaměřeny na jednou oblast životního prostředí (Ekologické podnikání – Dobrovolné nástroje, Ochrana ovzduší, Ochrana přírody a krajiny, Odpady, Obaly, Environmentální rizika, Ochrana vod, Obnovitelné zdroje, Předvstupní fondy [1]). Vedle toho ministr Ambrozek navštíví během následujících měsíců každý region v ČR a zde také bude občany objektivně informovat o výhodách a nevýhodách vstupu ČR do EU. Ministrovy výjezdy začínají už 20. ledna 2003 návštěvou Zlína. Média budou o všech výjezdech pravidelně informována.
Od začátku února 2003 bude přitom informační kampaň MŽP věnována každých 14 dní jednomu z výše uvedených témat. Informační kampaň bude zaměřena především na širokou veřejnost, ale také na konkrétní skupiny obyvatel (senioři, ženy v domácnosti), které mají buď ztížený přístup k informacím nebo nechtějí či nemohou informace vyhledávat aktivně. Do konce ledna 2003 připraví MŽP sadu letáků s objektivními a sdělnými informacemi pro jednotlivé cílové skupiny i pro širokou veřejnost. Začátkem února a pak průběžně v dalších měsících budou tyto letáky vycházet a budou šířeny především do jednotlivých regionů České republiky.
Eva Veverková
Tiskové oddělení MŽP
[1] Seznam témat informační kampaně MŽP:
1. Ekologické podnikání – Dobrovolné nástroje
2. Ochrana ovzduší
3. Ochrana přírody a krajiny
4. Ochrana vod
5. Obnovitelné zdroje energie
6. Předvstupní fondy EU a Strukturální fondy EU
7. Odpady
8. Obaly
9. Vstup ČR do EU a životní prostředí
Sdílet článek na sociálních sítích