Automobilky musí snížit emise
Evropská komise soudí, že automobilový průmysl nadsadil dopad snižování emisí
skleníkových plynů na sektor. Podle studie, již si nechala komise vypracovat, by
náklady na čistší provoz neměly přesáhnout dva tisíce eur na jeden vůz. Výrobci
aut počítají se čtyřmi tisíci eur.
Informaci o nové studii Evropské komise přinesl týdeník specializovaný na unijní
problematiku European voice.
Evropská unie stanovila automobilovému sektoru cíl, aby snížil produkci
škodlivých emisí v autě na úroveň 140 gramů na kilometr k roku 2008. V roce 2012
by to mělo být jen 120 gramů na jeden kilometr. Představitel Evropské komise,
který si nepřál být jmenován, poukázal na to, že automobilový průmysl patří mezi
největší producenty skleníkových plynů. Je potřeba, aby splnil své závazky.
"Všechny oblasti průmyslu čelí Kjótskému protokolu a jeho snaze snížit škodlivé
emise. Každý měl nějaké problémy. Studie, jež má komise k dispozici, soudí, že
cíle pro automobilky jsou reálné," dodal.
Automobilky naproti tomu mají za to, že cíl k roku 2012 je nereálný. Už snížení
emisí na 140 gramů na kilometr k roku 2008 se podle nich nedaří dosáhnout a
další snižování povede k výraznému zvýšení ceny auta.
"Snažíme se udělat vše pro to, aby co nejdříve měli zákazníci auta, která budou
více zohledňovat životní prostředí. Věc ale nejde tak rychle v absolutních
číslech," uvedl Shoichiro Toyoda z automobilky Toyota. Japonský výrobce aut
přitom patří mezi průkopníky v hybridních autech, jež využívají elektrický i
klasický benzínový nebo dieselový pohon. Politika firmy se přeorientovala na
maximální ochranu životního prostředí.
Podle automobilek existují technologické limity, které se nedají v tak krátké
době odstranit.
Zákazníci mají například zvýšený zájem o silnější motory než v minulosti.
Ačkoliv spotřeba paliva se u nich snižuje, stále není tak nízká, aby se zplodiny
vešly do nastavených cílů.
"Dokud se nezačne využívat vodíkový motor a technologie s ním spojené, mají
automobilky omezenější prostor. Snižování emisí není jen na nich, je to věc
celého výrobního a distribučního systému paliv. Změny budou postupné a završí se
nejdříve v roce 2030," uvedl Per Sandberg z norské energetické společnosti Norsk
Hydro.
Ve Velké Británii je podle tamní asociace výrobců automobilů v současnosti výše
produkce skleníkových plynů v nových autech 170 gramů na kilometr. V roce 2008
nebudou britští výrobci schopni stlačit emise pod 150 gramů na kilometr, ačkoliv
na cíli pracují už osm let.
Evropská komise ale zatím nechce automobilkám ustoupit. Představitel komise,
obeznámený s problematikou, poznamenává, že každý další rok by se udržovaly
vysoké výdaje na léčení nemocí způsobených emisemi. Unie také bude mít problémy
splnit cíle Kjótského protokolu. Automobilky měly několik let na změny. Není
důvod jim ustupovat.
Evropská komise soudí, že automobilový průmysl nadsadil dopad snižování emisí skleníkových plynů na sektor. Podle studie, již si nechala komise vypracovat, by náklady na čistší provoz neměly přesáhnout dva tisíce eur na jeden vůz. Výrobci aut počítají se čtyřmi tisíci eur.
Informaci o nové studii Evropské komise přinesl týdeník specializovaný na unijní problematiku European voice.
Evropská unie stanovila automobilovému sektoru cíl, aby snížil produkci škodlivých emisí v autě na úroveň 140 gramů na kilometr k roku 2008. V roce 2012 by to mělo být jen 120 gramů na jeden kilometr. Představitel Evropské komise, který si nepřál být jmenován, poukázal na to, že automobilový průmysl patří mezi největší producenty skleníkových plynů. Je potřeba, aby splnil své závazky. "Všechny oblasti průmyslu čelí Kjótskému protokolu a jeho snaze snížit škodlivé emise. Každý měl nějaké problémy. Studie, jež má komise k dispozici, soudí, že cíle pro automobilky jsou reálné," dodal.
Automobilky naproti tomu mají za to, že cíl k roku 2012 je nereálný. Už snížení emisí na 140 gramů na kilometr k roku 2008 se podle nich nedaří dosáhnout a další snižování povede k výraznému zvýšení ceny auta.
"Snažíme se udělat vše pro to, aby co nejdříve měli zákazníci auta, která budou více zohledňovat životní prostředí. Věc ale nejde tak rychle v absolutních číslech," uvedl Shoichiro Toyoda z automobilky Toyota. Japonský výrobce aut přitom patří mezi průkopníky v hybridních autech, jež využívají elektrický i klasický benzínový nebo dieselový pohon. Politika firmy se přeorientovala na maximální ochranu životního prostředí.
Podle automobilek existují technologické limity, které se nedají v tak krátké době odstranit.
Zákazníci mají například zvýšený zájem o silnější motory než v minulosti. Ačkoliv spotřeba paliva se u nich snižuje, stále není tak nízká, aby se zplodiny vešly do nastavených cílů.
"Dokud se nezačne využívat vodíkový motor a technologie s ním spojené, mají automobilky omezenější prostor. Snižování emisí není jen na nich, je to věc celého výrobního a distribučního systému paliv. Změny budou postupné a završí se nejdříve v roce 2030," uvedl Per Sandberg z norské energetické společnosti Norsk Hydro.
Ve Velké Británii je podle tamní asociace výrobců automobilů v současnosti výše produkce skleníkových plynů v nových autech 170 gramů na kilometr. V roce 2008 nebudou britští výrobci schopni stlačit emise pod 150 gramů na kilometr, ačkoliv na cíli pracují už osm let.
Evropská komise ale zatím nechce automobilkám ustoupit. Představitel komise, obeznámený s problematikou, poznamenává, že každý další rok by se udržovaly vysoké výdaje na léčení nemocí způsobených emisemi. Unie také bude mít problémy splnit cíle Kjótského protokolu. Automobilky měly několik let na změny. Není důvod jim ustupovat.
Informaci o nové studii Evropské komise přinesl týdeník specializovaný na unijní problematiku European voice.
Evropská unie stanovila automobilovému sektoru cíl, aby snížil produkci škodlivých emisí v autě na úroveň 140 gramů na kilometr k roku 2008. V roce 2012 by to mělo být jen 120 gramů na jeden kilometr. Představitel Evropské komise, který si nepřál být jmenován, poukázal na to, že automobilový průmysl patří mezi největší producenty skleníkových plynů. Je potřeba, aby splnil své závazky. "Všechny oblasti průmyslu čelí Kjótskému protokolu a jeho snaze snížit škodlivé emise. Každý měl nějaké problémy. Studie, jež má komise k dispozici, soudí, že cíle pro automobilky jsou reálné," dodal.
Automobilky naproti tomu mají za to, že cíl k roku 2012 je nereálný. Už snížení emisí na 140 gramů na kilometr k roku 2008 se podle nich nedaří dosáhnout a další snižování povede k výraznému zvýšení ceny auta.
"Snažíme se udělat vše pro to, aby co nejdříve měli zákazníci auta, která budou více zohledňovat životní prostředí. Věc ale nejde tak rychle v absolutních číslech," uvedl Shoichiro Toyoda z automobilky Toyota. Japonský výrobce aut přitom patří mezi průkopníky v hybridních autech, jež využívají elektrický i klasický benzínový nebo dieselový pohon. Politika firmy se přeorientovala na maximální ochranu životního prostředí.
Podle automobilek existují technologické limity, které se nedají v tak krátké době odstranit.
Zákazníci mají například zvýšený zájem o silnější motory než v minulosti. Ačkoliv spotřeba paliva se u nich snižuje, stále není tak nízká, aby se zplodiny vešly do nastavených cílů.
"Dokud se nezačne využívat vodíkový motor a technologie s ním spojené, mají automobilky omezenější prostor. Snižování emisí není jen na nich, je to věc celého výrobního a distribučního systému paliv. Změny budou postupné a završí se nejdříve v roce 2030," uvedl Per Sandberg z norské energetické společnosti Norsk Hydro.
Ve Velké Británii je podle tamní asociace výrobců automobilů v současnosti výše produkce skleníkových plynů v nových autech 170 gramů na kilometr. V roce 2008 nebudou britští výrobci schopni stlačit emise pod 150 gramů na kilometr, ačkoliv na cíli pracují už osm let.
Evropská komise ale zatím nechce automobilkám ustoupit. Představitel komise, obeznámený s problematikou, poznamenává, že každý další rok by se udržovaly vysoké výdaje na léčení nemocí způsobených emisemi. Unie také bude mít problémy splnit cíle Kjótského protokolu. Automobilky měly několik let na změny. Není důvod jim ustupovat.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích