Ožívá idea dopravy kontejnerů po kolejích
Ekologicky šetrná doprava nákladů do sousedního Německa možná znovu ožije. Rok
poté, co skončil provoz na RoLa, tedy doprava kamiónů po železnici do Drážďan,
přichází firma Bohemiakombi s novým projektem kombinované přepravy.
Tentokrát má jít jen o kontejnery, cisternové kontejnery či sedlové návěsy bez
tahačů. Opět z Lovosic, ale tentokrát do Duisburgu, jednoho z průmyslových
center na Rýně.
"Pokud dostaneme dotaci na rozjezd projektu, tak od října každý týden vypravíme
dva vlaky až o třiceti vagónech. A dva vlaky k nám zase přijedou z Německa,"
říká jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Jeho firma nyní vyjednává dotace na
Ministerstvu dopravy.
"Příslušné odbory žádost právě posuzují. Předběžně lze konstatovat, že se k
tomuto projektu stavíme pozitivně," připouští mluvčí resortu Marcela Švejnohová.
Dopad na státní rozpočet by mohl být minimální. Unie totiž v rámci programu
Marco Polo nabízí finanční podporu pro linky kombinované dopravy. Je určena i na
částečné pokrytí ztrát operátora linky kombinované podpory v zaváděcím provozu.
Lze ji poskytnou po dobu maximálně tří let a může uhradit nejvýš třicet procent
provozních nákladů.
Speciální vlak by celou trasu přejel za 16 hodin - pokud by se zboží ráno
naložilo, tak se už druhý den ve stejnou dobu bude vykládat. "Oslovili jsme
zatím 150 firem, zájem o takovou službu je. V Německu větší než u nás," tvrdí
Fišer.
"O projekt přímého vlaku máme zájem z důvodu napojení na přístav v Rotterdamu a
jeho terminál," vysvětluje Michal Vydra z firmy Austromar. Ta speditérům nabízí
spojení po moři.
Ekologicky šetrná doprava nákladů do sousedního Německa možná znovu ožije. Rok poté, co skončil provoz na RoLa, tedy doprava kamiónů po železnici do Drážďan, přichází firma Bohemiakombi s novým projektem kombinované přepravy.
Tentokrát má jít jen o kontejnery, cisternové kontejnery či sedlové návěsy bez tahačů. Opět z Lovosic, ale tentokrát do Duisburgu, jednoho z průmyslových center na Rýně.
"Pokud dostaneme dotaci na rozjezd projektu, tak od října každý týden vypravíme dva vlaky až o třiceti vagónech. A dva vlaky k nám zase přijedou z Německa," říká jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Jeho firma nyní vyjednává dotace na Ministerstvu dopravy.
"Příslušné odbory žádost právě posuzují. Předběžně lze konstatovat, že se k tomuto projektu stavíme pozitivně," připouští mluvčí resortu Marcela Švejnohová.
Dopad na státní rozpočet by mohl být minimální. Unie totiž v rámci programu Marco Polo nabízí finanční podporu pro linky kombinované dopravy. Je určena i na částečné pokrytí ztrát operátora linky kombinované podpory v zaváděcím provozu. Lze ji poskytnou po dobu maximálně tří let a může uhradit nejvýš třicet procent provozních nákladů.
Speciální vlak by celou trasu přejel za 16 hodin - pokud by se zboží ráno naložilo, tak se už druhý den ve stejnou dobu bude vykládat. "Oslovili jsme zatím 150 firem, zájem o takovou službu je. V Německu větší než u nás," tvrdí Fišer.
"O projekt přímého vlaku máme zájem z důvodu napojení na přístav v Rotterdamu a jeho terminál," vysvětluje Michal Vydra z firmy Austromar. Ta speditérům nabízí spojení po moři.
Tentokrát má jít jen o kontejnery, cisternové kontejnery či sedlové návěsy bez tahačů. Opět z Lovosic, ale tentokrát do Duisburgu, jednoho z průmyslových center na Rýně.
"Pokud dostaneme dotaci na rozjezd projektu, tak od října každý týden vypravíme dva vlaky až o třiceti vagónech. A dva vlaky k nám zase přijedou z Německa," říká jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Jeho firma nyní vyjednává dotace na Ministerstvu dopravy.
"Příslušné odbory žádost právě posuzují. Předběžně lze konstatovat, že se k tomuto projektu stavíme pozitivně," připouští mluvčí resortu Marcela Švejnohová.
Dopad na státní rozpočet by mohl být minimální. Unie totiž v rámci programu Marco Polo nabízí finanční podporu pro linky kombinované dopravy. Je určena i na částečné pokrytí ztrát operátora linky kombinované podpory v zaváděcím provozu. Lze ji poskytnou po dobu maximálně tří let a může uhradit nejvýš třicet procent provozních nákladů.
Speciální vlak by celou trasu přejel za 16 hodin - pokud by se zboží ráno naložilo, tak se už druhý den ve stejnou dobu bude vykládat. "Oslovili jsme zatím 150 firem, zájem o takovou službu je. V Německu větší než u nás," tvrdí Fišer.
"O projekt přímého vlaku máme zájem z důvodu napojení na přístav v Rotterdamu a jeho terminál," vysvětluje Michal Vydra z firmy Austromar. Ta speditérům nabízí spojení po moři.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích