Výrobci jízdních kol zažívají díky drahé ropě zlaté časy
Lesklá jízdní kola, která se montují v továrně jednoho z největších výrobců na
světě Giant Manufacturing, se brzy ocitnou v ulicích měst po celém světě, od
Seattlu po Sydney, Amsterodam i Peking. Giant, stejně jako další výrobci
jízdních kol, nyní zažívá zlaté časy, protože rostoucí ceny ropy, obavy o
životní prostředí a obliba cyklistiky jako rekreačního sportu podporují poptávku
po kolech na celém světě, píše agentura Reuters.
Lesklá jízdní kola, která se montují v továrně jednoho z největších výrobců na světě Giant Manufacturing, se brzy ocitnou v ulicích měst po celém světě, od Seattlu po Sydney, Amsterodam i Peking. Giant, stejně jako další výrobci jízdních kol, nyní zažívá zlaté časy, protože rostoucí ceny ropy, obavy o životní prostředí a obliba cyklistiky jako rekreačního sportu podporují poptávku po kolech na celém světě, píše agentura Reuters.
Giant, tchajwanský výrobce značek jízdních kol jako Boulder, Yukon a Iguana, vyrobil loni 5,5 milionu kol a v letošním roce očekává nárůst tržeb o 10 procent na jednu miliardu dolarů. A Giant není jediný, jehož tržby rostou. Cyklistika se stává v západních zemích velmi oblíbenou a roční obrat trhu se pohybuje kolem 61 miliard dolarů (969,4 miliardy korun).
První místo mezi výrobci kol si drží Čína, která ročně vyrobí 73 milionů z celkového počtu 100 milionů vyrobených kusů. Zbývající část podle údajů Earth Policy Institute připadá na výrobce z Tchajwanu, Kanady, Ruska, Ukrajiny a Evropské unie. Tchaj-wan vyrobí kolem šesti milionů kol ročně.
Nejvíce jízdních kol, až 70 procent celkové produkce, skončí podle časopisu Bike Europe v zemích Evropské unie. Tržby z prodeje kol zde za posledních pět let vzrostly o 14,6 procenta. V USA to bylo o téměř devět procent.
S rekordními cenami ropy, které by se podle některých analytiků mohly do konce roku vyšplhat až na 200 dolarů za barel, není překvapením, že se jízdní kola stávají stále oblíbenější formou přepravy.
"Jízda autem je v současnosti drahá. A cena ropy by měla zůstat na vysoké úrovni," uvedl mluvčí evropské cyklistické asociace Fabian Kuster. Na krátkou vzdálenost ve městech je také kolo podle něj rychlejší a potřebuje méně místa.
Ne všechny zprávy jsou ale pro výrobce příznivé. Nárůst cen surovin, zejména ocele, hliníku a chromu, zvyšuje náklady výrobců a snižuje jejich zisky. Výrobci se proto snaží vyrábět kola s vyšší ziskovou marží, mezi něž patří lehká kola vyrobená za využití karbonových vláken. V oblasti těchto drahých kol Tchaj-wan soupeří s výrobci ve Francii, Německu a Itálii.
Giant, tchajwanský výrobce značek jízdních kol jako Boulder, Yukon a Iguana, vyrobil loni 5,5 milionu kol a v letošním roce očekává nárůst tržeb o 10 procent na jednu miliardu dolarů. A Giant není jediný, jehož tržby rostou. Cyklistika se stává v západních zemích velmi oblíbenou a roční obrat trhu se pohybuje kolem 61 miliard dolarů (969,4 miliardy korun).
První místo mezi výrobci kol si drží Čína, která ročně vyrobí 73 milionů z celkového počtu 100 milionů vyrobených kusů. Zbývající část podle údajů Earth Policy Institute připadá na výrobce z Tchajwanu, Kanady, Ruska, Ukrajiny a Evropské unie. Tchaj-wan vyrobí kolem šesti milionů kol ročně.
Nejvíce jízdních kol, až 70 procent celkové produkce, skončí podle časopisu Bike Europe v zemích Evropské unie. Tržby z prodeje kol zde za posledních pět let vzrostly o 14,6 procenta. V USA to bylo o téměř devět procent.
S rekordními cenami ropy, které by se podle některých analytiků mohly do konce roku vyšplhat až na 200 dolarů za barel, není překvapením, že se jízdní kola stávají stále oblíbenější formou přepravy.
"Jízda autem je v současnosti drahá. A cena ropy by měla zůstat na vysoké úrovni," uvedl mluvčí evropské cyklistické asociace Fabian Kuster. Na krátkou vzdálenost ve městech je také kolo podle něj rychlejší a potřebuje méně místa.
Ne všechny zprávy jsou ale pro výrobce příznivé. Nárůst cen surovin, zejména ocele, hliníku a chromu, zvyšuje náklady výrobců a snižuje jejich zisky. Výrobci se proto snaží vyrábět kola s vyšší ziskovou marží, mezi něž patří lehká kola vyrobená za využití karbonových vláken. V oblasti těchto drahých kol Tchaj-wan soupeří s výrobci ve Francii, Německu a Itálii.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích