The Body Shop nejetičtější
Britská konzultační firma Fraser vyhlásila letošní výsledky studie Ethical
Reputation Index (ERI), která poprvé vyšla v roce 2006. Výzkum probíhá on-line
dotazníkovou metodou, letos se zúčastnilo více než tisíc dospělých Britů. Cílem
ERI je zachytit a definovat pro zadavatele reklamy a majitele značek tzv.
konfliktní spotřebitelské skupiny. Jinak řečeno, klíčovým momentem studie je
zjištění, jak lidé hodnotí chování a postoje značky ke globálním tématům, které
následně ovlivňuje jejich preference a kupní rozhodování.
Britská konzultační firma Fraser vyhlásila letošní výsledky studie Ethical Reputation Index (ERI), která poprvé vyšla v roce 2006. Výzkum probíhá on-line dotazníkovou metodou, letos se zúčastnilo více než tisíc dospělých Britů. Cílem ERI je zachytit a definovat pro zadavatele reklamy a majitele značek tzv. konfliktní spotřebitelské skupiny. Jinak řečeno, klíčovým momentem studie je zjištění, jak lidé hodnotí chování a postoje značky ke globálním tématům, které následně ovlivňuje jejich preference a kupní rozhodování.
Top10 nejetičtějších značek vládne řetězec s kosmetikou The Body Shop, loni třetí. Ze známých nadnárodních značek jsou v desítce dále zastoupeny Marks & Spencer (4), BBC (5), Kellogg's, Google (8) a Sony (10). Na spodních příčkách žebříčku pak stojí "zlobivé značky" Shell (43), Nike (46), Burger King (48) a McDonald's.
ERI se Britů pokaždé také ptá na nejméně etické segmenty či nejdůležitější etická témata. Mezi segmenty jsou nejméně oblíbeni v tomto pořadí: zpracovatelé pohonných hmot, oděvní průmysl, banky a finanční servis, supermarkety, sportovní značky, kosmetické značky, segment cestovního ruchu a potravinářský průmysl. Nejvíce ostrovní konzumenty popouzejí firmy a značky bezohledné ke svým zaměstnancům (zejména v asijských továrnách), společnosti testující výrobky na zvířatech, firmy nerespektující osobní práva jednotlivců a až na sedmém místě společnosti poškozující životní prostředí. Iniciátoři průzkumu zjišťovali dále informační zdroje, ze kterých spotřebitelé čerpají informace o chování firem a značek. Nejdůvěryhodnějším a zároveň nejčastějším zdrojem jsou pro Brity zpravodajství a dokumentární pořady v televizi, seriózní denní tisk (The Times, The Guardian), informace od přátel a rodiny, rozhlas, reklama (!) a vládní informace, údaje od zaměstnanců firem a na osmém místě korporátní webové stránky.
Top10 nejetičtějších značek vládne řetězec s kosmetikou The Body Shop, loni třetí. Ze známých nadnárodních značek jsou v desítce dále zastoupeny Marks & Spencer (4), BBC (5), Kellogg's, Google (8) a Sony (10). Na spodních příčkách žebříčku pak stojí "zlobivé značky" Shell (43), Nike (46), Burger King (48) a McDonald's.
ERI se Britů pokaždé také ptá na nejméně etické segmenty či nejdůležitější etická témata. Mezi segmenty jsou nejméně oblíbeni v tomto pořadí: zpracovatelé pohonných hmot, oděvní průmysl, banky a finanční servis, supermarkety, sportovní značky, kosmetické značky, segment cestovního ruchu a potravinářský průmysl. Nejvíce ostrovní konzumenty popouzejí firmy a značky bezohledné ke svým zaměstnancům (zejména v asijských továrnách), společnosti testující výrobky na zvířatech, firmy nerespektující osobní práva jednotlivců a až na sedmém místě společnosti poškozující životní prostředí. Iniciátoři průzkumu zjišťovali dále informační zdroje, ze kterých spotřebitelé čerpají informace o chování firem a značek. Nejdůvěryhodnějším a zároveň nejčastějším zdrojem jsou pro Brity zpravodajství a dokumentární pořady v televizi, seriózní denní tisk (The Times, The Guardian), informace od přátel a rodiny, rozhlas, reklama (!) a vládní informace, údaje od zaměstnanců firem a na osmém místě korporátní webové stránky.
Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích