City Cruiser: moderní rikša v hi-tech provedení se růstu cen ropy obávat nemusí
Berlínská firma Veloform vyvinula nové ekologické vozidlo pro městský provoz,
které si získalo velkou oblibu u uživatelů. Jde v podstatě o kapotovanou
tříkolku. City Cruiser má aerodynamickou otevřenou karosérii z recyklovatelného
polykarbonátu, modulární kovový rám z vysoce odolné oceli, poskytující vysokou
úroveň ochranu řidiči i pasažérům, tři kola a pedály. Řidič vozidla má nohy na
pedálech a za ním jsou dvě místo pro pasažéry. Přední kolo má pokročilý,
digitálně řízený pomocný elektrický motor, který ale funguje pouze tehdy,
šlape-li řidič do pedálů. Výkon pomocného elektrického motoru je 250 W, což
odpovídá výkonu ještě jedné osoby, která by současně šlapala s řidičem.
Berlínská firma Veloform vyvinula nové ekologické vozidlo pro městský provoz, které si získalo velkou oblibu u uživatelů. Jde v podstatě o kapotovanou tříkolku. City Cruiser má aerodynamickou otevřenou karosérii z recyklovatelného polykarbonátu, modulární kovový rám z vysoce odolné oceli, poskytující vysokou úroveň ochranu řidiči i pasažérům, tři kola a pedály. Řidič vozidla má nohy na pedálech a za ním jsou dvě místo pro pasažéry. Přední kolo má pokročilý, digitálně řízený pomocný elektrický motor, který ale funguje pouze tehdy, šlape-li řidič do pedálů. Výkon pomocného elektrického motoru je 250 W, což odpovídá výkonu ještě jedné osoby, která by současně šlapala s řidičem.
Pohon elektromotoru zajišťují klasické baterie, nebo malé palivové články, které jsou umístěny na zadní ose vozidla. Podle údajů výrobce dosahuje poháněné šlapaním s podporou elektřiny vozidlo průměrně rychlosti mezi 10 - 25 km/h.
Velkou pozornost věnovali konstruktéři brzdovému systému tříkolky. Použili zde hydraulické kotoučové brzdy, které se ukázaly jako velmi spolehlivé.
V Berlíně už byly rikšy City Cruiser nasazeny jako ekologické taxi, pro cesty mezi ministerstvy je dokonce používají i němečtí politici. Dostaly se už i do zahraničí, projíždějí ulicemi Vídně, objevily se i v Bratislavě.
Výrobce nabízí také "nákladní" variantu tohoto pozoruhodného vozidla s označením Deliver Cruiser. V této verzi jsou vzadu dvě zadní sedadla, která se u klasického provedení používají pro přepravu pasažérů demontovaná a získaný prostor slouží k přepravě zavazadel. Velké využití mají rikšy ovšem ještě z jednoho pohledu: jako atraktivní nosiče reklamy, čehož využívá řada firem.
Pohon elektromotoru zajišťují klasické baterie, nebo malé palivové články, které jsou umístěny na zadní ose vozidla. Podle údajů výrobce dosahuje poháněné šlapaním s podporou elektřiny vozidlo průměrně rychlosti mezi 10 - 25 km/h.
Velkou pozornost věnovali konstruktéři brzdovému systému tříkolky. Použili zde hydraulické kotoučové brzdy, které se ukázaly jako velmi spolehlivé.
V Berlíně už byly rikšy City Cruiser nasazeny jako ekologické taxi, pro cesty mezi ministerstvy je dokonce používají i němečtí politici. Dostaly se už i do zahraničí, projíždějí ulicemi Vídně, objevily se i v Bratislavě.
Výrobce nabízí také "nákladní" variantu tohoto pozoruhodného vozidla s označením Deliver Cruiser. V této verzi jsou vzadu dvě zadní sedadla, která se u klasického provedení používají pro přepravu pasažérů demontovaná a získaný prostor slouží k přepravě zavazadel. Velké využití mají rikšy ovšem ještě z jednoho pohledu: jako atraktivní nosiče reklamy, čehož využívá řada firem.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích