Honda uvedla na trh nový hybridní vůz Insight
Japonská automobilka Honda Motor dnes uvedla na trh svůj nový hybridní model
Insight. Společnost hodlá tento automobil prodávat ve Spojených státech za méně
než 20.000 dolarů (zhruba 440.000 korun). Podle agentury AP tak Insight bude
nejlevnějším hybridním automobilem na trhu.
Model bude již od pátku v prodeji v Japonsku, kde bude jeho cena začínat na
1,89 milionu jenů (necelých 470.000 korun). Koncem března se dostane na evropský
trh a začátkem dubna se začne prodávat rovněž ve Spojených státech, píše
agentura Reuters.
[http://tbn1.google.com/images?q=tbn:cCJhbFHpMRVwsM:http://www.motorspain.com/wp-content/uploads/2008/09/honda_insigth_0409_1-480x320.jpg]
[http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.motorspain.com/wp-content/uploads/2008/09/honda_insigth_0409_1-480x320.jpg&imgrefurl=http://www.motorspain.com/04-09-2008/marcas/honda/primeras-imagenes-del-nuevo-prototipo-hibrido-de-honda-el-insight-concept&usg=__n2jK-sP87eWWVe2JI9FfZBJgLPA=&h=320&w=480&sz=23&hl=cs&start=1&sig2=VdyJgHq0Zz_jplFNNVl7yA&tbnid=cCJhbFHpMRVwsM:&tbnh=86&tbnw=129&ei=ZeSLSeKSJpOI_gaHvfG3DA&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Binsigth%26gbv%3D2%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26sa%3DG][http://tbn2.google.com/images?q=tbn:R6fe30N6YjO5MM:http://www.allaguida.it/img/2008_honda_insight_hybrid_concept_001.jpg]
[http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.allaguida.it/img/2008_honda_insight_hybrid_concept_001.jpg&imgrefurl=http://www.allaguida.it/articolo/honda-insight-prime-immagini/11762/&usg=__rzZ87inPguzkWL7_TazJ2Ra8eU0=&h=272&w=450&sz=21&hl=cs&start=2&sig2=LWGBBgkPo1ydssbkF72nGw&tbnid=R6fe30N6YjO5MM:&tbnh=77&tbnw=127&ei=ZeSLSeKSJpOI_gaHvfG3DA&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Binsigth%26gbv%3D2%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26sa%3DG]http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://consultaglobal.files.wordpress.com/2007/05/businessweekinnovation.jpg&imgrefurl=http://consultaglobal.wordpress.com/2007/05/06/top-25-most-innovative-companies-by-businessweek-and-bcg/&usg=__Z-DLKEY3Is5v5b1Og_gNE9hSIAQ=&h=202&w=615&sz=34&hl=cs&start=3&sig2=8HZfMmNoJtYm334PI9sx3g&tbnid=FmaKzM3Z2mCKEM:&tbnh=45&tbnw=136&ei=ZeSLSeKSJpOI_gaHvfG3DA&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Binsigth%26gbv%3D2%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26sa%3DG[http://tbn3.google.com/images?q=tbn:dS9PKTjgN8Q0IM:http://www.prasic.org/image/honda.civic.jpg]
[http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.prasic.org/image/honda.civic.jpg&imgrefurl=http://www.prasic.org/replacing-a-headlight-bulb-2001-honda-accord.html&usg=__-jhfckfZvZqIB1CHoDZsqEasGok=&h=252&w=400&sz=19&hl=cs&start=4&sig2=UimyHDg_4-FDYLV5h_O5sQ&tbnid=dS9PKTjgN8Q0IM:&tbnh=78&tbnw=124&ei=ZeSLSeKSJpOI_gaHvfG3DA&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Binsigth%26gbv%3D2%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26sa%3DG]Model
Insight má ve Spojených státech zaregistrovanou spotřebu 5,9 litru na 100
kilometrů ve městě a 5,5 litru na dálnici. Podle jeho hlavního inženýra
Jasunariho Sekiho má však potenciál pro spotřebu pouhých 3,3 litru na 100
kilometrů.
Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a
elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jejich podíl na celkovém prodeji
automobilů je ale zatím velmi nízký, z části kvůli vysoké výrobní i prodejní
ceně.
Insight je podle Hondy jejím prvním skutečným pokusem o masový prodej
hybridního modelu. "Společně s modely Accord a Civic nastavujeme Insight do
pozice globálního automobilu," řekl generální ředitel společnosti Takeo Fukui.
Zopakoval, že cílem Hondy je, aby se hybridní modely na jejím celkovém prodeji
do roku 2015 podílely zhruba deseti procenty.
Jasnou světovou jedničkou v oblasti hybridních automobilů je nyní japonská
automobilka Honda Motor. Její model Prius vstoupil v roce 1997 jako první
hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Celkový
prodej tohoto modelu loni překročil milion vozů. V uplynulém desetiletí prodala
Toyota 1,7 milionu hybridních vozů, zatímco Honda pouze zhruba 300.000. Prodejní
cena současné verze modelu Prius činí v USA 22.000 dolarů a v Japonsku 2,3
milionu jenů.
Japonská automobilka Honda Motor dnes uvedla na trh svůj nový hybridní model Insight. Společnost hodlá tento automobil prodávat ve Spojených státech za méně než 20.000 dolarů (zhruba 440.000 korun). Podle agentury AP tak Insight bude nejlevnějším hybridním automobilem na trhu.
Model bude již od pátku v prodeji v Japonsku, kde bude jeho cena začínat na 1,89 milionu jenů (necelých 470.000 korun). Koncem března se dostane na evropský trh a začátkem dubna se začne prodávat rovněž ve Spojených státech, píše agentura Reuters.
Model Insight má ve Spojených státech zaregistrovanou spotřebu 5,9 litru na 100 kilometrů ve městě a 5,5 litru na dálnici. Podle jeho hlavního inženýra Jasunariho Sekiho má však potenciál pro spotřebu pouhých 3,3 litru na 100 kilometrů.
Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jejich podíl na celkovém prodeji automobilů je ale zatím velmi nízký, z části kvůli vysoké výrobní i prodejní ceně.
Insight je podle Hondy jejím prvním skutečným pokusem o masový prodej hybridního modelu. "Společně s modely Accord a Civic nastavujeme Insight do pozice globálního automobilu," řekl generální ředitel společnosti Takeo Fukui. Zopakoval, že cílem Hondy je, aby se hybridní modely na jejím celkovém prodeji do roku 2015 podílely zhruba deseti procenty.
Jasnou světovou jedničkou v oblasti hybridních automobilů je nyní japonská automobilka Honda Motor. Její model Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Celkový prodej tohoto modelu loni překročil milion vozů. V uplynulém desetiletí prodala Toyota 1,7 milionu hybridních vozů, zatímco Honda pouze zhruba 300.000. Prodejní cena současné verze modelu Prius činí v USA 22.000 dolarů a v Japonsku 2,3 milionu jenů.
Model bude již od pátku v prodeji v Japonsku, kde bude jeho cena začínat na 1,89 milionu jenů (necelých 470.000 korun). Koncem března se dostane na evropský trh a začátkem dubna se začne prodávat rovněž ve Spojených státech, píše agentura Reuters.
Model Insight má ve Spojených státech zaregistrovanou spotřebu 5,9 litru na 100 kilometrů ve městě a 5,5 litru na dálnici. Podle jeho hlavního inženýra Jasunariho Sekiho má však potenciál pro spotřebu pouhých 3,3 litru na 100 kilometrů.
Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jejich podíl na celkovém prodeji automobilů je ale zatím velmi nízký, z části kvůli vysoké výrobní i prodejní ceně.
Insight je podle Hondy jejím prvním skutečným pokusem o masový prodej hybridního modelu. "Společně s modely Accord a Civic nastavujeme Insight do pozice globálního automobilu," řekl generální ředitel společnosti Takeo Fukui. Zopakoval, že cílem Hondy je, aby se hybridní modely na jejím celkovém prodeji do roku 2015 podílely zhruba deseti procenty.
Jasnou světovou jedničkou v oblasti hybridních automobilů je nyní japonská automobilka Honda Motor. Její model Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Celkový prodej tohoto modelu loni překročil milion vozů. V uplynulém desetiletí prodala Toyota 1,7 milionu hybridních vozů, zatímco Honda pouze zhruba 300.000. Prodejní cena současné verze modelu Prius činí v USA 22.000 dolarů a v Japonsku 2,3 milionu jenů.
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích