Úspěch evropských vydavatelských organizací - Evropská komise zastavila projednávání novely regulace automobilové reklamy v rámci směrnice o ekologickém značení
Evropská federace vydavatelů časopisů FAEP, jejímž je Unie vydavatelů členem,
včera oznámila, že v důsledku úspěšného lobbingu evropských vydavatelských
asociací, který probíhal po celý rok 2008, se Evropská komise rozhodla zrušit
připravovanou revizi směrnice o značení výrobků (Labelling Directive).
Evropská federace vydavatelů časopisů FAEP, jejímž je Unie vydavatelů členem, včera oznámila, že v důsledku úspěšného lobbingu evropských vydavatelských asociací, který probíhal po celý rok 2008, se Evropská komise rozhodla zrušit připravovanou revizi směrnice o značení výrobků (Labelling Directive).
Návrh revize představený komisí obsahoval některá ustanovení, která zásadně omezovala inzerci na automobily například požadavkem, aby 20 % plochy každého inzerátu zabírala informace o ekologické náročnosti inzerovaného automobilu. Kdyby byla tato opatření uvedena v život, přivodila by pravděpodobně významný pokles objemu automobilové inzerce v periodickém tisku. Přitom automobilová inzerce se na celkových inzertních příjmech tisku podílí významným procentem. V České republice to v roce 2008 bylo 11,8 % celkových hrubých reklamních příjmů periodického tisku za všechny komodity.
Evropské vydavatelské asociace FAEP, ENPA (Evropská asociace vydavatelů novin) a EPC (European Publishers Council) rozvinuly v roce 2008 celé spektrum informačních a lobbistických aktivit orientovaných na Evropskou komisi a poslance Evropského parlamentu. Jednání probíhala přímo mezi uvedenými asociacemi a bruselskými orgány, ale i na národní úrovni, kde se zapojily všechny vydavatelské asociace působící v jednotlivých zemích Evropské unie. FAEP ve svém dopisu členským organizacím vyjadřuje poděkování za veškerou poskytnutou pomoc a spolupráci a vyzývá je, aby i nadále propagovaly roli periodického tisku ve společnosti a bránily svobodu, která je důležitá pro udržitelnost vydavatelského průmyslu ve stávající podobě.
Do kampaně evropských vydavatelů se zapojila i Unie vydavatelů, která na jaře 2008 informovala o problému připravované regulace automobilové reklamy poslance Evropského parlamentu za Českou republiku a upozornila je, že v České republice hraje automobilová reklama pro vydavatele jako zdroj jejich příjmů zvlášť významnou roli. Delegace Unie vydavatelů vedená jejím prezidentem se také zúčastnila jednání v Bruselu.
Další projednávání novelizace direktivy o ekologickém značení ve vztahu k automobilové reklamě se pravděpodobně neuskuteční dříve než v listopadu 2009 po jmenování nových evropských komisařů. FAEP ale ve svém dopisu konstatuje, že vydavatelé tím získají čas, aby do té doby formulovali a představili svou celkovou koncepci pro další jednání o celkovém problému svobody reklamy.
Návrh revize představený komisí obsahoval některá ustanovení, která zásadně omezovala inzerci na automobily například požadavkem, aby 20 % plochy každého inzerátu zabírala informace o ekologické náročnosti inzerovaného automobilu. Kdyby byla tato opatření uvedena v život, přivodila by pravděpodobně významný pokles objemu automobilové inzerce v periodickém tisku. Přitom automobilová inzerce se na celkových inzertních příjmech tisku podílí významným procentem. V České republice to v roce 2008 bylo 11,8 % celkových hrubých reklamních příjmů periodického tisku za všechny komodity.
Evropské vydavatelské asociace FAEP, ENPA (Evropská asociace vydavatelů novin) a EPC (European Publishers Council) rozvinuly v roce 2008 celé spektrum informačních a lobbistických aktivit orientovaných na Evropskou komisi a poslance Evropského parlamentu. Jednání probíhala přímo mezi uvedenými asociacemi a bruselskými orgány, ale i na národní úrovni, kde se zapojily všechny vydavatelské asociace působící v jednotlivých zemích Evropské unie. FAEP ve svém dopisu členským organizacím vyjadřuje poděkování za veškerou poskytnutou pomoc a spolupráci a vyzývá je, aby i nadále propagovaly roli periodického tisku ve společnosti a bránily svobodu, která je důležitá pro udržitelnost vydavatelského průmyslu ve stávající podobě.
Do kampaně evropských vydavatelů se zapojila i Unie vydavatelů, která na jaře 2008 informovala o problému připravované regulace automobilové reklamy poslance Evropského parlamentu za Českou republiku a upozornila je, že v České republice hraje automobilová reklama pro vydavatele jako zdroj jejich příjmů zvlášť významnou roli. Delegace Unie vydavatelů vedená jejím prezidentem se také zúčastnila jednání v Bruselu.
Další projednávání novelizace direktivy o ekologickém značení ve vztahu k automobilové reklamě se pravděpodobně neuskuteční dříve než v listopadu 2009 po jmenování nových evropských komisařů. FAEP ale ve svém dopisu konstatuje, že vydavatelé tím získají čas, aby do té doby formulovali a představili svou celkovou koncepci pro další jednání o celkovém problému svobody reklamy.
Sdílet článek na sociálních sítích