Honda už prodala tři sta tisíc hybridních aut, vede však Toyota
Honda oznámila, že celosvětový prodej jejích hybridních vozů ke konci ledna 2009
přesáhl 300 000 kusů. výrobu hybridních vozů zahájil japonský výrobce první
generací vozu Insight v roce 1999, poté následovala hybridní verze Civicu. Nyní
přichází na trh nová generace vozu Insight, v podobě pětidveřového hatchbacku,
vybaveného kompaktním hybridním systémem, který nabídne nízkou spotřebu paliva i
emisí (konkrétní hodnoty zatím Honda nesdělila). Prodej nového Insightu začal
nejdříve v Japonsku v únoru, Evropa je na řadě v březnu (ČR však až v červnu) a
Severní Amerika v dubnu. Honda stanovila roční prodejní plán na přibližně 60 000
kusů prodaných v Japonsku, více než 30 000 kusů prodaných v Evropě a přibližně
100 000 kusů v Severní Americe. Celkový roční prodejní plán představuje
optimistických dvě stě tisíc kusů. V roce 2010 chce Honda představit nový
sportovně laděný hybridní vůz, založený na konceptu CR-Z který je nástupcem
avantgardního "sporťáku" CR-X.
Honda oznámila, že celosvětový prodej jejích hybridních vozů ke konci ledna 2009 přesáhl 300 000 kusů. výrobu hybridních vozů zahájil japonský výrobce první generací vozu Insight v roce 1999, poté následovala hybridní verze Civicu. Nyní přichází na trh nová generace vozu Insight, v podobě pětidveřového hatchbacku, vybaveného kompaktním hybridním systémem, který nabídne nízkou spotřebu paliva i emisí (konkrétní hodnoty zatím Honda nesdělila). Prodej nového Insightu začal nejdříve v Japonsku v únoru, Evropa je na řadě v březnu (ČR však až v červnu) a Severní Amerika v dubnu. Honda stanovila roční prodejní plán na přibližně 60 000 kusů prodaných v Japonsku, více než 30 000 kusů prodaných v Evropě a přibližně 100 000 kusů v Severní Americe. Celkový roční prodejní plán představuje optimistických dvě stě tisíc kusů. V roce 2010 chce Honda představit nový sportovně laděný hybridní vůz, založený na konceptu CR-Z který je nástupcem avantgardního "sporťáku" CR-X.
V současnosti Honda prodává své hybridní modely ve čtyř desítkách zemích, nejúspěšnější je v Severní Americe, následují Japonsko a Evropa. Lídrem trhu je nicméně v této oblasti konkurenční Toyota. Překonání miliónové hranice v počtu prodaných kusů svých hybridních aut oznámila už v roce 2007, deset let poté, co do tohoto segmentu vstoupila se svým modelem Prius, který byl vůbec prvním sériově nabízeným a prodávaným automobilem této kategorie. Toyota vypočítala, že vozy s hybridním pohonem se během zmíněné dekády celosvětově podílely na snížení emisí plynu CO2, považovaného za příčinu globálního oteplování, přibližně o 3,5 mil. tun v porovnání se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem podobné velikosti a výkonu.
V současnosti Honda prodává své hybridní modely ve čtyř desítkách zemích, nejúspěšnější je v Severní Americe, následují Japonsko a Evropa. Lídrem trhu je nicméně v této oblasti konkurenční Toyota. Překonání miliónové hranice v počtu prodaných kusů svých hybridních aut oznámila už v roce 2007, deset let poté, co do tohoto segmentu vstoupila se svým modelem Prius, který byl vůbec prvním sériově nabízeným a prodávaným automobilem této kategorie. Toyota vypočítala, že vozy s hybridním pohonem se během zmíněné dekády celosvětově podílely na snížení emisí plynu CO2, považovaného za příčinu globálního oteplování, přibližně o 3,5 mil. tun v porovnání se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem podobné velikosti a výkonu.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích