Pátek, 19. dubna 2024

Land Rover Freelander ve spárech ekologie

Prvním Land Roverem s pohonem předních kol nebude Evoque. Už tento podzim přijde s jediným diferenciálem kompaktní SUV Freelander.

Land Rover Freelander ve spárech ekologie

Když u Land Roveru tvrdili, že nové malé SUV Evoque bude prvním autem slavné značky s pohonem předních kol, lhali. Produkční verzi konceptu LRX předběhne na trhu faceliftovaný Freelander. V honu na co nejnižší spotřebu i nové zákazníky obohatí Land Rover ceník o ekologickou verzi eD4. Facelift přinese v modelovém roce 2011 kromě změn vizáže také nový diesel a lépe zpracovaný interiér.

Asi největší novinky najdou zákazníci pod kapotou. Řadovému šestiválci zůstane 3,2 litru, 233 koní a 317 newtonmetrů, ale tentorát budou do posledního plnit normu Euro 5. Čtyřválcový diesel zůstává věrný objemu 2,2 litru i kořenům u PSA, jde však o výrazně modernizovanou jednotku. Nově bude k dispozici ve dvou výkonových verzích: TD4 se 150 a SD4 se 190 koňskými silami. Točivý moment obou vrcholí shodnou hodnotou 420 newtonmetrů. Starý motor měl 160 koní a 400 Nm. Nenápadnou, ale významnou změnou je také zvýšení přípustného podílu biosložek v palivu. Nový diesel stráví naftu až s deseti procenty methylesteru řepkového oleje.
Land Rover Freelander ve spárech ekologie

Land Rover Freelander facelift Land Rover Freelander facelift


Obě varianty dostanou pohon všech kol. Řidiči TD4 budou standardně řadit manuálně, odměnou za to jim však bude systém stop-start. Příplatkový automat zůstane na semaforech běžet. Podle Land Roveru bude TD4 stejně rychlý jako starší model , ale s nepatřně nižší spotřebou 6,6 litru na sto kilometrů. SD4 naproti tomu dosáhne sto kilometrů v hodině mnohem rychlejí, za 8,7 sekundy, aniž by byl se sedmi litry na sto výrazně žíznivější. Silnější verzi koupíte pouze s automatem.

Ekologický Freelander eD4 dorazí až počátkem příštího roku. Bude mít stejný motor jako TD4, ovšem spojený výhradně s manuální převodovkou a systémem stop-start. Díky pohonu předníchkol a nižší hmotnosti spotřebuje na stokilometů jen 5,9 litrů nafty. Na další podrobnosti o této verzi si budeme muset počkat, k ostatním modelům se připojí až v lednu příštího roku.

Pohon předních kol není jen ekologickou záležitostí. Podle automobilky má asi 23 procent SUV prodaných po celém světě pohon jediné nápravy. Díky nižší ceně může Land Rover oslovit nové zákazníky. Freelander se také dostane s cenou výrazněji pod chystaný Evoque, Land Rover nechce mít v nabídce dva stejně drahé modely.

autoweb.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů