Říční loď pro dopravu automobilů
Ingona - říční nákladní loď pro transport automobilů
[http://dc-bublina.blogspot.com/2010/03/ingona-ricni-nakladni-lod-pro-transport.html]
Ingona - říční nákladní loď pro transport automobilů
Jednou z alternativ dopravy nových automobilů kolínské (Kolín nad Rýnem) automobilky Ford do nizozemského přístavu Vlissingen nebo do belgického přístavu Antverpy, poměrně zřídka i opačným směrem, tedy proti proudu Rýna do přístavu Worth, je doprava po řece Rýn pomocí speciálních plavidel k tomu určených. Jde o jednu z flotil, lodí pod nizozemskou vlajkou se jmény: Ingona, Titan, Forenso, Barco, a Kiruna. Dále je k dispozici několik tlačných člunů. Loď buď člun tlačí nebo je lany pevně spřažen na boku.
Pojďme se trochu blíže seznámit s lodí nosící jméno Ingona. Ingona je tzv. Ro-Ro plavidlo, něco jako trajekt, do jehož nákladového prostoru mohou po vlastní ose zajet automobily.
Na pěti podlažích má Ingona naloženo až 536 nových automobilů značky Ford všech modelových řad, nejvíce však Fusion a Fiesta. Občas vozí i vytuňené chuťovky na objednávku.
Vozy které mají najeto s bídou jeden dva kilometry, dostanou občas pěkně pokouřit. Na lodích je docela málo prostoru pro manévrování, proto přichází na řadu ruční brzda a ukázkový burnout při otáčení.
Ingona byla postavena v roce 1981 v belgických loděnicích Rupelmonde.
Technické parametry:
Pojďme se trochu blíže seznámit s lodí nosící jméno Ingona. Ingona je tzv. Ro-Ro plavidlo, něco jako trajekt, do jehož nákladového prostoru mohou po vlastní ose zajet automobily.
Na pěti podlažích má Ingona naloženo až 536 nových automobilů značky Ford všech modelových řad, nejvíce však Fusion a Fiesta. Občas vozí i vytuňené chuťovky na objednávku.
Vozy které mají najeto s bídou jeden dva kilometry, dostanou občas pěkně pokouřit. Na lodích je docela málo prostoru pro manévrování, proto přichází na řadu ruční brzda a ukázkový burnout při otáčení.
Ingona byla postavena v roce 1981 v belgických loděnicích Rupelmonde.
Technické parametry:
- Délka 110 m
- Šířka 12,60 m
- Max ponor 2,10 m
- Max počet aut 536
- Nákladový prostor 5 pater
- Hl. motor 2x MAK přeplňovaný dvanáctiválec o celkovém výkonu 1800 PS
- Dva pomocné generátory
- Na přídi pomocné kormidelní zařízeni o výkonu 600 PS
- Posádka 3 osoby
Ingona v plavební komoře |
ZDROJ:http://dc-bublina.blogspot.com, kráceno
Sdílet článek na sociálních sítích