Německá letecká společnost Lufthansa chce začít v příštím roce používat biopalivo při komerčních letech. Stane se tak zřejmě první leteckou společností na světě, která vyzkouší toto řešení. Zároveň tak uskuteční test vlivu biopalivana výkon a životnost leteckého motoru.
Lufthansa chce příští rok začít létat s biopalivem
S biopalivem má létat Airbus A321 na denní trase mezi Hamburkem a Frankfurtem. První let se uskuteční v dubnu 2011. Aerolinky chtějí nejprve testovat biopalivo šest měsíců.
Test biopaliv
"Hlavním účelem projektu je uskutečnit dlouhodobý test pro studii o vlivu biopaliva na údržbu motoru a jeho životnost," uvedla Lufthansa. Lety tak budou součástí vládou podporované studie o dlouhodobém vlivu biopaliva na výkon letadel.
Pokud aerolinky získají osvědčení pro použití biopaliva, budou do jednoho z motorů Airbusu tankovat z poloviny kerosin a z poloviny biopalivo. Lufthansa doufá, že získá osvědčení pro používání biopaliva v březnu 2011. Během zkušebního období očekává, že sníží emise oxidu uhličitého o 1500 tun, napsaly agentury AP a Reuters.
Létající znečišťovatel
Letecký průmysl se podle odhadů podílí na globálních emisích oxidu uhličitého, který je podle některých vědců zodpovědný za globální oteplování, zhruba dvěma až čtyřmi procenty a až do ekonomické recese bylo letectví nejrychleji rostoucím znečišťovatelem. Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA) chce do roku 2050 snížit emise o polovinu.
Evropská unie již koncem roku 2008 rozhodla, že letecké společnosti létající přes území EU se od roku 2012 zapojí do systému obchodování s emisními povolenkami.