Společnosti Coca-Cola a H. J. Heinz ohlásily strategické partnerství, které umožní Heinzu používat technologii inovativní láhve Coca-Cola PlantBottle z rostlinného PET biopolymeru pro balení kečupů již od června 2011.
Kečup v láhvi od Coly
Hlavní předností této láhve je rostlinný původ 30% biopolymeru, vyrobeného udržitelnou technologií z bioetanolu ze třtiny a třtinové melasy v Brazílii. Láhev z obnovitelného zdroje je 100% recyklovatelná a představuje, podle nákladové analýzy LCA londýnské Imperial College, o 12 až 19 % menší "uhlíkovou stopu". Další výhodou je úplná zpracovatelnost recyklátu a výroba obalu s použitím stávající technologie zpracovatelů.
Optické, haptické (hmatové) a funkční vlastnosti láhví PlantBottle jsou k nerozeznání od láhví vyrobených z PET 100% fosilního původu. Zavedení PlantBottle na trzích v USA, Kanadě, Chile, Brazílii, Japonsku, Dánsku, Švédsku a Norsku ušetřilo v loňském roce 30 tisíc tun emisí CO2 a 60 tisíc barelů ropy.
Coca-Cola plánuje letos její zavedení na dalších 12 trzích světa a použití u nejméně 5 miliard láhví. Začátkem roku otevřela ve Spartanburgu v Jižní Karolině největší světový závod na 100% recyklaci PET láhví na láhve systémem Bottle-to-Bottle, který ročně zpracuje asi 50 tisíc tun recyklátu PET a vyrobí z něho ekvivalent přibližně 2 miliard půllitrových nápojových láhví.
Společnost Heinz zavede láhev PlantBottle pro svou americkou produkci kečupu a omáček již v červnu s objemem 120 milionů balení v roce 2011. Očekává, že v roce 2015 dosáhne zavedením láhve snížení emisí skleníkových plynů, spotřeby vody a energie u jejích obalů nejméně o 20 %. Do roku 2020 přejde celosvětově na biopolymer typu PlantBottle u veškerých plastových obalů.