Emise skleníkových plynů z nově registrovaných osobních aut v EU dále poklesnou
Výrobci osobních automobilů musí nadále zlepšovat uhlíkovou efektivnost svých vozů a snižovat tak emise skleníkových plynů produkované jejich vozidly.
Ukládá jim to evropská legislativa, která stanovuje cílové hodnoty (k roku 2015) měrných emisí oxidu uhličitého na kilometr zvlášť pro každou automobilku na evropském trhu. Naplňování cílů je rozfázováno od roku 2012 tak, aby snižování bylo postupné. Při neplnění limitů hrozí progresivní finanční sankce za každý prodaný automobil a každý gram emisí nad limit.
K roku 2015 má být dosaženo stavu, kdy průměrné emise celého vozového parku nových osobních automobilů registrovaných v zemích EU mají dosáhnout 130g CO2/km, zatímco v roce 2010 byly průměrné emise 140,3g CO2/km. Jak uvádí analýza Evropské agentury pro životní prostředí, většina automobilek (cca 80 %) stanovený emisní limit k roku 2012 splnila již v roce 2010. Automobilka Toyota dokonce dosáhla přísnějšího cíle emisních limit, který je nutno splňovat k roku 2015. Velmi blízko k tomuto cíli jsou rovněž Peugeot a Citroen. Na druhou stranu někteří další výrobci, např. Honda, Nissan, General Motors a Mazda, musí snížit emise o více než 14g CO2/km během příštích čtyř let.
Zdroj: Evropská agentura pro životní prostředí (EEA)