Zákazníci chtějí být ekologičtí
Zkušenosti některých firem ukazují, že zákazníci nechtějí pouze pasivně přijímat, ale naopak, sami vyžadují aktivní zapojení do ekologických aktivit. Některé firmy jim vycházejí vstříc. Příkladem může být společnost DHL, která ochranu životního prostředí považuje za nedílnou složku své firemní strategie. Svou angažovanost v oblasti ochrany životního prostředí bere tento poskytovatel expresních a logistických služeb jako součást společenské odpovědnosti podnikat trvale udržitelným způsobem.
DHL Express sloučila všechny své iniciativy zaměřené na klimatické změny pod hlavičku programu GoGreen. Aktivity s tímto označením podporují bezuhlíkové a nízkouhlíkové produkty a služby. Evropští zákazníci si tak dnes mohou vybrat z široké nabídky přepravních služeb DHL, které jsou šetrné k životnímu prostředí. V České republice spustila společnost jako první ve svém oboru po vzoru zahraničních kolegů novou "ekologickou" službu GOGREEN. Zásilky přepravované touto službou využívají stejné přepravní sítě jako běžné zásilky, avšak za malý příplatek získá klient možnost přispět na ekologické projekty a současně obdrží certifikát o eliminaci oxidu uhličitého vzniklého přepravou jeho zásilek.
Dalším příkladem je využívání alternativních vozidel. V ČR má DHL Express v současné době pět vozidel s pohonem na zemní plyn značky Opel Combo CNG, která jsou využívána v Praze, Ostravě a Olomouci. Alternativní pohon se ale testuje i u jiných druhů vozidel - například v Německu a Velké Británii se zkoušejí elektrické hybridní kamiony a v Japonsku vozidla na palivové články. Modernizuje se i letecký park.
Klientům je DHL schopna nabídnout také širokou škálu standardních recyklovatelných obalů.
ZDROJ: MODERNÍ ŘÍZENÍ