Flexi Fuel Vehicle a bioethanol - spojení, které táhne trh s automobily na moderní pohon
Nejvíce nových aut na jiné palivo než benzín a nafta jezdí na E85. Jen za rok
2011 se automobilů využívajících tento moderní pohon prodalo 345. Toto číslo
nabývá na zajímavosti ve srovnání s ostatními způsoby pohonu. Automobilů
schopných si komfortně uspořit tisíce korun ročně s E85 se totiž prodalo tolik
jako těch jezdících na CNG, LPG a elektřinu dohromady.
Nejvíce nových aut na jiné palivo než benzín a nafta jezdí na E85. Jen za rok 2011 se automobilů využívajících tento moderní pohon prodalo 345. Toto číslo nabývá na zajímavosti ve srovnání s ostatními způsoby pohonu. Automobilů schopných si komfortně uspořit tisíce korun ročně s E85 se totiž prodalo tolik jako těch jezdících na CNG, LPG a elektřinu dohromady.
Oproti roku 2010 se jedná dokonce o tisíciprocentní nárůst. A čísla vypadají více než pozitivně i v roce 2012. Jen za první čtvrtletí se totiž prodalo dalších necelých dvě stě FFV automobilů.
E85 je zkrátka lídrem trhu s vozidly jezdících na moderní pohon. "Drtivou převahu má prodej Dacií. Ta vsadila na plošnou úpravu všech 1.6 motorV ů na FFV. To, že jde o vozy nižší cenové relace, dokazuje, že cílová skupina FFV se v České republice dosti odlišuje od té západoevropské, kde auta na bioethanol kupují spíše lidé s vyšším vzděláním, vyššími příjmy a environmentálním povědomím. U nás se často jedná o nižší příjmové skupiny, u nichž je rozhodující cena paliva,"hodnotil výsledky za rok 2011 šéf kampaně Biopaliva frčí Jiří Trnka na tiskové konferenci, která se konala ve středu 11. dubna v Autopalace Praha na Spořilově.
"V Čechách se zatím užívá bioethanol především kvůli ekonomickým výhodám tohoto paliva. Naším cílem je přiblížit se západní Evropě, kde je bioethanol součástí moderního životního stylu," dodal ředitel CZ Biom. Přitom i zde je nabídka bohatá. Modely jezdící na E85 nabízí například Ford, Škoda, Renault, Volvo i americké automobilky. Na výběr zkrátka je.
Na tiskové konferenci bylo možné také zjistit informace přímo od prodejců nových FFV automobilů. "Máme řádově desítky zájemců o FFV automobily. Je to i díky tomu, že naše nabídka je mimořádně široká. V portfoliu máme hned pět různých modelů zahrnujících všechny cenové třídy, uzpůsobených na jízdu na bioethanol,"vypočítal manažer Ford Motor Company Marek Trešl.
Češi zatím většinou začínají svou zkušenost s bioethanolem přestavbou stávajících automobilů. Díky jednoduchému kitu je FFV dostupnější než kdykoliv předtím.
"V současnosti nabízí přestavby okolo deseti firem a cena se pohybuje mezi třemi a deseti tisíci. Ta samozřejmě odpovídá místu výroby a kvalitě. Množství realizovaných přestaveb by se v současnosti dalo hodnotit v řádech stovek,"řekl na závěr tiskové konference Ludvík Drápela ze společnosti specializující se na přestavby na FFV vozy.Sdílet článek na sociálních sítích