Ve Vídni budou co nevidět jezdit i elektrobusy
VÍDEŇSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK WIENER LINIEN PLÁNUJE PO NĚKOLIKA MĚSÍCÍCH ÚSPĚŠNÉHO
ZKUŠEBNÍHO PROVOZU VYBAVIT DO POLOVINY ROKU 2013 DVĚ ZE SVÝCH AUTOBUSOVÝCH LINEK
DVANÁCTI ELEKTROBUSY. TYTO ELEKTROBUSY JSOU VYRÁBĚNY VE SPOLUPRÁCI SPOLEČNOSTÍ
SIEMENS A RAMPINI A VYBAVENY POHONNÝMI JEDNOTKAMI A DOBÍJECÍM ZAŘÍZENÍM SIEMENS.
ZVLÁŠTNOSTÍ JE DOBÍJENÍ TRAKČNÍCH BATERIÍ ELEKTRICKOU ENERGIÍ Z TROLEJOVÉHO
VEDENÍ VÍDEŇSKÝCH TRAMVAJÍ SKRZE VÝSUVNÝ PANTOGRAF.
Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien plánuje po několika měsících úspěšného zkušebního provozu vybavit do poloviny roku 2013 dvě ze svých autobusových linek dvanácti elektrobusy. Tyto elektrobusy jsou vyráběny ve spolupráci společností Siemens a Rampini a vybaveny pohonnými jednotkami a dobíjecím zařízením Siemens. Zvláštností je dobíjení trakčních baterií elektrickou energií z trolejového vedení vídeňských tramvají skrze výsuvný pantograf.
Elektrobus pohání střídavý trakční elektromotor. Elektřinu mu dodává devět lithium-železofosfátových baterií o kapacitě96 kWh přes IGBT polovodičový střídač. Tyto baterie umožňují elektrobusu dojezd až 150 km, k němuž přispívá i schopnost regenerativního brzdění. Proud z baterií slouží také k provozu ostatních vozidlových zařízení, zejména topení, klimatizace a vozidlové elektroniky.
Baterie se dobíjejí pomocí výsuvného pantografu na konečné stanici z tramvajového trakčního vedení 600 V DC (viz obrázek). Doba dobíjení je méně než 15 minut. Díky této technologii lze významněušetřit jak na vozidlových bateriích, tak na dobíjecí infrastruktuře.
ZDROJ: www.proelektrotechniky.cz
Sdílet článek na sociálních sítích