Čtvrtek, 25. dubna 2024

Renault věří v budoucnost elektromobilů

Renault věří v budoucnost elektromobilů

Automobilka Renault evidentně věří v budoucnost elektromobilů. Dokonce hovoří o zahájení nové éry aut na elektřinu, které by měly být nejen použitelnější, ale především cenově dostupnější. Na vybraných trzích právě odstartoval prodej modelu Zoe.

Už na začátku je ale dobré vysvětlit, jak je to ve skutečnosti s tou cenovou dostupností. Vlády některých zemí totiž poskytují na elektrická auta dotace. Ještě vloni se ve Francii jednalo o finanční "výpomoc" 5000 eur, od letošního roku už je to o rovné dva tisíce více. Díky nemalé částce 7000 eur tak cena modelu Zoe spadla na přitažlivých 13 700 eur, v přepočtu zhruba 350 tisíc korun. Zákazníci z Francie nebo například Británie (kde získají příspěvek až 5000 liber) tuto finanční injekci jistě ocení, ovšem na českém trhu se nic podobného zatím neplánuje. Prodejní cenou to ale nekončí. Každý kupec si totiž musí pronajmout akumulátory. Existuje několik tarifů, nejlevnější startuje na částce 79 eur měsíčně. Ve městech, kde jsou elektromobily oproštěny od poplatků za vjezd, parkování nebo i silniční daně (jako například v Londýně), se elektromobil navzdory pronájmu baterie celkem vyplatí.

Zoe se nabízí ve třech verzích. Nejlevnější se jmenuje Life, prostřední Zen a nejvyšší Intens. Všechny modely dostávají nabíječku Chameleon, která umožňuje volbu mezi čtyřmi režimy práce. Přes "obyčejnou" zásuvku trvá naplnění zdroje devět hodin, ovšem čas při rychlonabití na 80 % kapacity se zkrátil na snesitelných 30 minut. Se 100 procenty elektřiny by měl vůz ujet až 210 kilometrů, což je poměrně slušná vzdálenost, ovšem sama automobilka dodává, že při jízdě v zimním období se dojezd zkrátí na polovinu.

Renault ve vývoji technologií elektrických aut významně pokročil souhrnně je označuje Range OptimiZEr, přičemž se dotýkají všech myslitelných oblastí techniky a vlastností vozu, ať už je řeč o tepelném čerpadle, speciálních pneumatikách Michelin Energy E-V nebo systému efektivnější rekuperace energie.

Vývoj se nezastavil ani v oblasti designu. Zoe vypadá jako docela přitažlivé auto do města, pryč je vzhled nepěkné elektrické krabice na kolech. Že nemá klasický spalovací motor, se zezadu pozná podle chybějící koncovky výfuku, celkově se design vozu povedl.

Interiér připomene nové clio, řidič má k dispozici sedmipalcovou obrazovku, kde se zobrazuje nejen spotřeba elektřiny nebo vzdálenost k nejbližší nabíjecí stanici. Jde o moderní multimediální rozhraní, na které zákazníci nebyli u této kategorie aut vůbec zvyklí - spoustu funkcí ovládáte přes smatrphone.

ZDROJ: auto.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů