easyJet realizuje opatření na snížení spotřeby paliva
Letecká společnost easyJet, druhý největší pravidelný dopravce na pražském
ruzyňském letišti, představila řadu opatření, jež mají snížit spotřebu paliva a
emise CO2. Palivo se bude šetřit díky novým lehčím sedadlům, odlehčeným vozíkům
a aerodynamickými vylepšeními jako např. sharklety - rozšířením konců křídel,
díky kterým pracují křídla efektivněji.
Letecká společnost easyJet, druhý největší pravidelný dopravce na pražském ruzyňském letišti, představila řadu opatření, jež mají snížit spotřebu paliva a emise CO2. Palivo se bude šetřit díky novým lehčím sedadlům, odlehčeným vozíkům a aerodynamickými vylepšeními jako např. sharklety - rozšířením konců křídel, díky kterým pracují křídla efektivněji.
Společnost sníží zátěž letadel novými sedadly od společnosti Recaro, která budou montována do všech nových letadel easyJetu. Čtrnáct letadel bude dodáno do konce léta příštího roku, první z nich bylo uvedeno do provozu v dubnu 2013.
Moderní odlehčená sedadla budou namontována do 14 nových letadel, která jsou dodávána od dubna 2013. Sedadla jsou skoro o 600 kg - 26 % - na jedno letadlo lehčí než ta aktuálně používaná a dokonce jsou lehčí i bezpečnostní pásy. Sedadlo SL3510, ergonomicky navržené a vyrobené společností Recaro, optimalizuje kombinaci pěn, aby poskytovalo cestujícím maximální pohodlí a podporu.Společnost easyJet ročně za palivo zaplatí kolem 1,2 miliardy liber. Roční úspora za palivo by díky 14 letadlům s novými sedadly, společně se sníženou spotřebou osmi letadel se sharklety a odlehčenými vozíky na všech 214 letadlech měla být 2,7 milionu liber.
Moderní odlehčená sedadla budou namontována do 14 nových letadel, která jsou dodávána od dubna 2013. Sedadla jsou skoro o 600 kg - 26 % - na jedno letadlo lehčí než ta aktuálně používaná a dokonce jsou lehčí i bezpečnostní pásy. Sedadlo SL3510, ergonomicky navržené a vyrobené společností Recaro, optimalizuje kombinaci pěn, aby poskytovalo cestujícím maximální pohodlí a podporu.Společnost easyJet ročně za palivo zaplatí kolem 1,2 miliardy liber. Roční úspora za palivo by díky 14 letadlům s novými sedadly, společně se sníženou spotřebou osmi letadel se sharklety a odlehčenými vozíky na všech 214 letadlech měla být 2,7 milionu liber.
Dopravce pravidelně přezkoumává všechny aspekty provozu, aby se ujistil, že létá nejefektivnějším způsobem. Piloti společnosti easyJet vedli rozvoj a realizaci opatření na úsporu paliva jako např. jednomotorové rolování, zpožděné nastartování motoru, plynulý sestup (postup CDA) a minimální používání pomocné energetické jednotky v době, kdy je letadlo na zemi.
Rozšířený program údržby navíc bude běžně zahrnovat čištění kompresorů motoru, aby se zajistilo, že bude provoz nejefektivnější možný. Čisté úspory za palivo by tak měly být kolem 1,8 milionu liber za rok.
Společnost zahájila dvanáctiměsíční testování inovačního systému Zonal Dryer, který má také výrazně přispět ke snížení hmotnosti letadla. Dopravce easyJet instaloval CTT systémy švédského odlehčeného zařízení Zonal Drying, které váží méně než 30 kg, do prostoru v přední části tří svých letadel typu A320. Zařízení má odstraňovat vlhkost a snížit tak hmotnost letadla až o 250 kg na každém letu - pro srovnání, to je hmotnost 12 odbavených zavazadel. Další výhodou je pak lepší kvalita vzduchu pro cestující.
ZDROJ: www.letectvi.cz, kráceno, upraveno
Sdílet článek na sociálních sítích