Čtvrtek, 28. března 2024

Motory Euro VI od Renaultu - nízká spotřeba, spolehlivost

Motory Euro VI od Renaultu - nízká spotřeba, spolehlivost

Nové motory Euro VI pod značkou Renault Trucks přináší redukci znečištění životního prostředí a kontrolu spotřeby paliva. Pomocí kombinace různých technologií a výběru té nejvhodnější z hlediska využití vozidla nabízí francouzský výrobce svým zákazníkům motory s vysokou úrovní výkonu, spolehlivosti a nízkou spotřebou.

Společnost Renault Trucks představí na autosalónu IAA v Hannoveru novou generaci svých motorů odpovídající požadavkům normy Euro VI. Nové motory budou montovány do nákladních vozidel současně s počátkem platnosti této normy od ledna 2014 (od ledna 2013 za účelem homologací). Nové motory Euro VI od společnosti Renault Trucks přináší současně s razantním snížením množství znečišťujících emisí vysoké úrovně výkonu, spolehlivost a nízkou spotřebu paliva. Ke splnění požadavků nové normy musel výrobce přistoupit k využití různých technologií a zvolit z nich tu nejvhodnější z hlediska objemu motoru a způsobu jeho využití. Výrobce sleduje současně více cílů: je odhodlán dodávat svým zákazníkům motory odpovídající normě Euro VI, které budou z hlediska spotřeby paliva, spolehlivosti a nároků na údržbu obdobné nebo lepší než motory Euro V.

Motory pro těžká nákladní vozidla (11l a 13l)

Pod označením DTI 11 nabízí společnost Renault Trucks pro svá nejtěžší vozidla nový šestiválcový motor o objemu 11 litrů. Motor bude k dispozici ve třech úrovních výkonu: 380 k (1800 Nm), 430 k (2 050 Nm) a 460 k (2 200 Nm). Z hlediska stavby motoru Euro V přináší nové provedení inovace v systému vstřikování a v systémech pro odstraňování nečistot. Vstřikování je provedeno na bázi systému Common Rail, jehož hlavní výhodou je vysoká přesnost vstřikování pod vysokým tlakem a to i při nízkých otáčkách motoru.

Motor DTI 11 je propojen se systémem pro snižování emisí výfukových plynů SCR(selektivní katalytická redukce), který byl přizpůsoben pro nasazení v motorech Euro VI. Za účelem zajištění optimálního výkonu musí tento systém pracovat při dostatečně vysokých teplotách. Výrobce proto zkombinoval různá řešení, jako je opětovné využití výfukových plynů během fází rozjezdu motoru, použití ovladatelných ventilů u přívodu vzduchu i u výfuku, jakož i specifické strategie spalování.

V neposlední řadě je tento systém stejně jako u všech ostatních motorů Euro VI od společnosti Renault Trucks doplňován filtrem pevných částic. Díky tomu je možné výrazně - prakticky úplně - redukovat emise pevných částic, včetně těch nejjemnějších.

Tato technologie byla použita i u nového šestiválcového motoru o objemu 13 litrů. Tento model je však vybaven elektronickým systémem vstřikovacích čerpadel, který je pro motor o daném objemu vhodnější. Motor DTI 13 bude k dispozici ve verzích o výkonu 440 k (2 200 Nm), 480 k (2 400 Nm) a 520 k (2 550 Nm).

Motory pro středně těžká vozidla (5 a 8 litrů)

Pro svá středně těžká vozidla vyvinul výrobce nový čtyřválcový motor o objemu 5 litrů s označením DTI 5. Tento model bude k dispozici ve verzích o výkonu 210 k (800 Nm) a 240 k (900 Nm). Motor DTI 8 je oproti tomu řadový šestiválec o objemu 8 litrů. Tato pohonná jednotka bude k dispozici ve verzích o výkonu 250 k (950 Nm), 280 k (1050 Nm) a 320 k (1200 Nm).

Motory Euro VI o objemu 5 a 8 litrů jsou vybaveny systémem EGR. Tento systém při spalování recykluje část výfukových plynů a snižuje tak objem oxidů dusíku (NOx) produkovaných motorem. Zbývající NOx jsou následně katalyticky eliminovány prostřednictvím systému SCR. Filtr pevných částic pak umožňuje dosažení velmi nízké úrovně jejich emisí, která je požadována novou normou. Dále je tento motor vybaven systémem vstřikování typu Common Rail s maximální hodnotou tlaku 2 000 barů. Díky flexibilitě nabízené vícenásobným vstřikováním (až pět vstřiků paliva na jeden spalovací cyklus motoru) podávají tyto motory výborné výkony v otázkách spotřeby paliva, úrovně hluku a výkonu.

V neposlední řadě nové motory od společnosti Renault Trucks odpovídají nárokům normy Euro VI při zachování vysokých úrovní výkonu, spolehlivosti a nízké spotřeby paliva a budou tak sloužit k maximálnímu prospěchu svých majitelů.

ZDROJ: http://www.renault-trucks.cz/

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů