Indické Nano za necelých 50.000 Kč jezdí i na zemní plyn
Levná Tata Nano prochází průběžnými modernizacemi a pomalu se posouvá cenově výše, byť základ stále zůstává hodně nízko. Novinkou je verze s pohonem na zemní plyn.
Interiér si stále zachovává původní vzhled. Dražší varianty dostanou čalounění z kvalitnějších materiálů, novou středovou konzolu s dvanáctivoltovou zásuvkou a držákem lahví, dvě schránky v palubní desce (místo airbagů...), plasty v šedé, či nově též béžové barvě. Také základní Standard se ovšem chlubí šedočerným vnitřkem. Zdá se to být k nevíře, ale Indové si nyní mohou koupit Nano s metalízou, dálkovým centrálním zamykáním, bezklíčkovým vstupem, klimatizací, elektrickými předními okny a audiosystémem AmphiStream. Ten nabídne čtyři reproduktory, bezdrátové spojení bluetooth a přípojky AUX a USB. O takové výbavě se při premiéře před pěti lety mohlo zákazníkům jenom zdát...
Základní zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 dává 28 kW výkonu a 51 N.m točivého momentu. K němu přibyla také dvoupalivová varianta na zemní plyn, která nabízí pouze 24 kW a 45 N.m. Prototyp měl premiéru v lednu 2012 v Dillí. Spotřeba benzinu podle místních norem ARAI (Automotive Research Association of India) činila 3,9 l na 100 km. Plánovaná větší osmistovka se zatím neobjevila, čeká se také na diesel.
Zajímavostí je čtyřletá záruka, omezená ovšem pouhými 60.000 kilometry. Nano určitě není automobilem pro dlouhé cestování, byť světlou výšku 180 milimetrů mohou závidět i leckterá SUV. Na indickém trhu se modernizovaný model objeví v červenci, přičemž za holátko s černými nárazníky a plechovými koly zákazník zaplatí v přepočtu pouhých 48.900 korun. Ratan Tata se svého snu o levném autě vzdát nehodlá...
ZDROJ: auto.cz