Více dobíjecích stanic a ekologičtější námořní paliva
Poslanci Evropského parlamentu schválili
[https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20230707IPR02419/meps-adopt-new-rules-for-more-charging-stations-and-greener-maritime-fuels]v
úterý 11. července nová pravidla, která pomohou zajistit více alternativních
čerpacích stanic pro osobní a nákladní automobily, jednoduché a snadné dobíjení
a pro čistší námořní paliva. Pravidla jsou součástí balíčku Fit for 55.
Povinnost vznikne pro elektrické nabíjecí bazény pro automobily s výkonem
minimálně 400 kW, aby byly rozmístěny alespoň každých 60 km podél hlavních
[https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/SchematicA0_EUcorridor_map.pdf]
tras sítě TEN-T, přičemž výkon sítě se do roku 2028 zvýší na 600 kW. Dobíjecí
stanice pro autobusy musí být zajištěny každých 120 km a měly by být instalovány
na polovině hlavních silnic EU
[https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/tent_modes/EU_A0Landscape2019_roads.png]
do roku 2028 s výkonem 1400 kW až 2800 kW v závislosti na silnici. Dále je
přijato pravidlo pro čistší námořní paliva, kdy lodě budou muset postupně
snižovat emise skleníkových plynů snížením množství skleníkových plynů v
energii, kterou využívají o 2 % od roku 2025 na 80 % od roku 2050.
https://www.enviweb.cz/125559 Poslanci Evropského parlamentu schválili v úterý 11. července nová pravidla, která pomohou zajistit více alternativních čerpacích stanic pro osobní a nákladní automobily, jednoduché a snadné dobíjení a pro čistší námořní paliva. Pravidla jsou součástí balíčku Fit for 55. Povinnost vznikne pro elektrické nabíjecí bazény pro automobily s výkonem minimálně 400 kW, aby byly rozmístěny alespoň každých 60 km podél hlavních tras sítě TEN-T, přičemž výkon sítě se do roku 2028 zvýší na 600 kW. Dobíjecí stanice pro autobusy musí být zajištěny každých 120 km a měly by být instalovány na polovině hlavních silnic EU do roku 2028 s výkonem 1400 kW až 2800 kW v závislosti na silnici. Dále je přijato pravidlo pro čistší námořní paliva, kdy lodě budou muset postupně snižovat emise skleníkových plynů snížením množství skleníkových plynů v energii, kterou využívají o 2 % od roku 2025 na 80 % od roku 2050.
Sdílet článek na sociálních sítích