Informace pro příjemce podpory z OPŽP a OPST k povinnosti podat finanční vypořádání se státním rozpočtem
V souladu se zákonem 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a vyhláškou č. 367/2015 Sb., o finančním vypořádání, informuje Státní fond životního prostředí ČR, že příjemce podpory je povinen zaslat u relevantních projektů zprostředkujícímu subjektu, tedy SFŽP ČR, finanční vypořádání se státním rozpočtem.
Projekty spolufinancované z prostředků EU se vypořádávají jednorázově se stavem k 31. prosinci roku, v němž byl projekt ukončen, a ve vyhláškou stanovených termínech, a to do 15. 2. 2024.
Pro OPŽP 14+
Finanční vypořádání se týká pouze těch projektů, které byly financovány v režimu ex-ante a v roce 2023 byly převedeny v MS2014+ do stavu PP41 ,,Projekt finančně ukončen ze strany řídicího orgánu".
Projekty, u nichž byla poskytnuta podpora na již uskutečněné výdaje formou ex-post nebo kombinovaných plateb, se považují v souladu s Metodickým pokynem finančních toků Ministerstva financí za finančně vypořádané. U těchto projektů tedy nemusí příjemci finanční vypořádání předkládat.
Pro OPŽP 21+ a OPST
Finanční vypořádání se předkládá k projektům, které byly v roce 2023 převedeny v MS2021+ do stavu PP41 ,,Projekt finančně ukončen ze strany řídicího orgánu", a které splňují alespoň jednu z následujících podmínek:
- nebyly financovány v režimu ex post;
- byly financovány prostřednictvím více než jedné žádosti o platbu;
- obsahují paušál na nepřímé výdaje.
Podléhá-li projekt podmínkám pro předložení finančního vypořádání, vyplní příjemce v přiloženém formuláři údaje do barevně vyznačených polí a zašle depeši k rukám manažerů.