Prodej aut s hybridním pohonem do února stoupl o 15 procent na 9057 vozů
Prodej aut s hybridním pohonem za první dva měsíce roku vzrostl o 15 procent na 9057 vozů. Z toho plug-in hybridy zaznamenaly růst o 35 procent na 1198 vozidel. Počet registrovaných elektromobilů narostl o 86 procent na 1718 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce hybridních osobních aut prodala Toyota s 1635 registracemi, druhá je domácí Škoda se 1469 vozy a třetí Mercedes-Benz prodal 713 hybridů. Nejprodávanějším hybridním modelem byla Škoda Octavia s 962 prodanými vozidly, druhá je Toyota Corolla s 558.
Škoda zároveň vede v žebříčku elektromobilů, kterých za leden a únor prodala 595, následuje Volkswagen se 190 vozy řady ID a třetí je americká Tesla se 174 prodanými vozy.
"Zájem o hybridy stále roste, na rozdíl od vývoje celého trhu s novými vozy. Je to dáno neustálým rozšiřováním nabídky jednotlivých značek i sbližováním cen s vozy bez elektrického pohonu," uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Výraznější nárůst u elektromobilů podle něj způsobila nízká srovnávací základna z minulého roku, kdy se prodej prakticky zastavil kvůli vyčkávání na začátek dotačního programu. "Významně narůstá zájem po plug-in hybridech, jejichž cena se rychle vyrovnává s klasickými hybridy a zvyšuje se jejich dostupnost," dodal Peleška.
Celkový prodej nových osobních aut za leden a únor klesl o čtyři procenta na 37.120 vozů. Bateriové vozy, tedy elektromobily a hybridy, se na prodejích podílely 29 procenty, z toho elektromobily měly podíl 4,6 procenta.