Kniha se podrobně věnuje implementaci CSR do strategie firmy, jednotlivým pilířům společensky odpovědného podnikání, řeší problematiku rovných příležitostí, outplacementu, sociálního marketingu, Fair Trade, dále pak hodnocení a reportování CSR.
Nové knihy - Společenská odpovědnost firem - etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi
Autor: Ing. Lucie Kuldová, Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni
Společenská odpovědnost firem (CSR) se stala fenoménem současné doby. Evropská unie v tzv. Green Paper z roku 2001 definovala CSR jako dobrovolné integrování sociálních a ekologických aspektů do každodenních firemních operací a do vztahů se zainteresovanými stranami. Připravovaná monografie zahrnuje nejen teoretický rámec CSR, ale i její aplikaci v praxi na konkrétních příkladech formou případových studií zařazených na konci knihy.
Kniha se podrobně věnuje implementaci CSR do strategie firmy, jednotlivým pilířům společensky odpovědného podnikání, řeší problematiku rovných příležitostí, outplacementu, sociálního marketingu, Fair Trade, dále pak hodnocení a reportování CSR. Zamýšlí se nad kritikou tohoto konceptu, dopadem globální krize na společensky odpovědné aktivity firem a budoucím vývojem CSR. Dotýká se však nejen problematiky CSR, ale i odpovědného podnikání jako celku. Zabývá se otázkou odpovědného chování organizací, etikou v podnikání a korupcí. Je určena široké veřejnosti, komerční i veřejné správě a manažerům společností, které chtějí zahrnout koncept CSR do firemní strategie.
Kontakt: lkuldova@kmo.zcu.cz
Vydává: OPS, o-p-s@post.cz; www.o-p-s.cz
Termín vydání: prosinec 2010