Na sdílených kolech jsme najeli přes 63 tisíc kilometrů
Potvrdil se předpoklad, že sdílená kola budou vnímána jako možnost dopravy, tedy způsob, jak lze ušetřit čas při překonávání vzdálenosti. A naopak, sdílená kola nejsou příliš využívána pro volnočasové aktivity, výlety apod. ani se nenaplnily obavy, že uživatelé nebudou sdílená kola řádně vracet do stanovišť. Celý projekt v roce 2024 skončil jednoznačným úspěchem, protože Jičínští si sdílená kola rychle osvojili a dnes už jsou vnímána jako samozřejmost.
Uživatelé za období březen až říjen 2024 najeli 63 461 kilometrů a jedna průměrná cesta byla 1,2 kilometru. Díky sdíleným kolům se ušetřilo 9938 kilogramů oxidu uhličitého, který by byl vyprodukován vozidly. Dané množství by po dobu jednoho roku vstřebávalo 456 vzrostlých stromů.
Zápůjčky sdílených kol byly častější v pracovních dnech, nikoliv o víkendových dnech, jak by si někdo mohl myslet. Nejvíce výpůjček v rámci celého týdne bylo ve středu. Z hlediska denní doby se kola nejvíce půjčovala mezi 12. až 17. hodinou, avšak o víkendech je trend posunut spíše do pozdějšího odpoledne.
Nejčastěji využívaná stanoviště z celkové dvacítky jsou: autobusové nádraží, Aqua centrum, Husova/Tyršova, Žižkovo náměstí a ul. Přátelství (v tomto pořadí). Nejméně pak stanoviště Sedličky, zimní stadion, Allanovy Sady, Robousy a Popovice (opět v tomto pořadí). Pro Robousy a Popovice byl bezplatný interval stanovený na prvních 30 minut (oproti 15 minutám na jiných stanovištích), avšak tato informace byla zveřejněna až během podzimu, tudíž se nestihla projevit. Uvidíme, jak to ovlivní používání kol v příštím roce.
Děkujeme všem uživatelům sdílených kol a jsme rádi, že jim bicykly od Nextbike Czech Republic s.r.o. pomáhají překonávat vzdálenosti. Pilotní projekt byl realizován díky podpoře Královéhradeckého kraje a Nadačního fondu Škoda Auto. Díky podpoře bylo možné zajistit zdarma počáteční interval výpůjčky.