V EU se loni prodalo přes 7,5 tisíce nákladních elektromobilů, v Česku pro ně vzniknou první stanice
V loňském roce bylo v zemích Evropské unie registrováno 7 516 nových nákladních
elektromobilů s externím dobíjením s nejvyšší přípustnou hmotností nad 3,5 tuny.
To představuje meziroční pokles o 4,6 %. I přes pokles v absolutních číslech se
podíl nákladních elektromobilů na celkovém počtu registrací mírně zvýšil na 2,3
%. V Česku bylo registrováno 27 nových nákladních elektromobilů, meziročně o 17
více. Český trh s novými nákladními vozidly byl v roce 2024 osmý největší mezi
zeměmi EU, s těmi elektrickými pak 13., vyplývá z aktualizovaných informací webu
cistadoprava.cz
[https://go.sparkpostmail2.com/f/a/Cl2IHXg_0awdliJZL9iIsw~~/AAA-fBA~/reyiQo7bARrufgXnrvuUC4nz7MkuEhrDZFaXrbYHxw6tSzyeqWckdrAKzllpb-hdDCM-bvmjEkkuu-RqPGiVLHUeHEAMp2-XTxcnQSmPkk7dBPrQQpguDsY6I1SOfxYh],
které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů
[https://go.sparkpostmail2.com/f/a/7OAB8M7Z8cXlcmx9yXLA_A~~/AAA-fBA~/jXpei6d6HAavtjod6Rin00CnNscToRtkXVsWkwD2q5XhWBnxTBGtXCg9GfmZwZpnqUT7Oz6sIv0vCusIGhRN3H7JKxQuPnFG5_2DkvufeHndL1NbZ_fFH3F0ragakZS7QleU9JPDWcZn3UirqzPvatINghlQ9s_ItHWK7SWcDwU3av7Ci4m5Ok3B2pbHiafD].
Díky podpoře z výzvy Ministerstva dopravy v rámci Programu Doprava 2021-2027 by
mělo v Česku vzniknout na pět desítek dobíjecích stanic pro nákladní
elektromobily.
Registrace nových nákladních automobilů v EU v roce 2024 klesly o 6,3 % na
celkových 327 896 kusů. Hlavním důvodem poklesu bylo snížení prodeje těžkých
nákladních vozidel o 8,5 % (pozn. nad 16 tun), který byl částečně kompenzován
nárůstem registrací středně těžkých nákladních vozidel o 5,6 % (pozn. od 3,5 do
16 tun). Z hlavních evropských trhů zaznamenaly pokles registrací Německo (-6,9
%), Francie (-2,9 %) a Itálie (-0,7 %), naopak ve Španělsku došlo k nárůstu o 12
%. Trhu s nákladními automobily stále dominovala vozidla s dieselovým motorem,
která tvořila 95,1 % všech nových registrací, jejich počet však klesl o 6,2 %.
Registrace nákladních elektromobilů klesly o 4,6 %, jejich podíl na trhu na
úrovni 2,3 % představuje jen nepatrně vyšší hodnotu než v předchozím roce.
Zatímco některé země, jako například Německo, Itálie a Švédsko, zaznamenaly
výrazný nárůst registrací nákladních elektromobilů, v jiných zemích, jako ve
Francii (-57,4 %) a Nizozemsku (-42,3 %), došlo k výraznému propadu, což vedlo k
celkovému poklesu registrací elektrických nákladních vozidel v EU..
V loňském roce bylo v zemích Evropské unie registrováno 7 516 nových nákladních elektromobilů s externím dobíjením s nejvyšší přípustnou hmotností nad 3,5 tuny. To představuje meziroční pokles o 4,6 %. I přes pokles v absolutních číslech se podíl nákladních elektromobilů na celkovém počtu registrací mírně zvýšil na 2,3 %. V Česku bylo registrováno 27 nových nákladních elektromobilů, meziročně o 17 více. Český trh s novými nákladními vozidly byl v roce 2024 osmý největší mezi zeměmi EU, s těmi elektrickými pak 13., vyplývá z aktualizovaných informací webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů. Díky podpoře z výzvy Ministerstva dopravy v rámci Programu Doprava 2021-2027 by mělo v Česku vzniknout na pět desítek dobíjecích stanic pro nákladní elektromobily.
|
Registrace nových nákladních automobilů v EU v roce 2024 klesly o 6,3 % na celkových 327 896 kusů. Hlavním důvodem poklesu bylo snížení prodeje těžkých nákladních vozidel o 8,5 % (pozn. nad 16 tun), který byl částečně kompenzován nárůstem registrací středně těžkých nákladních vozidel o 5,6 % (pozn. od 3,5 do 16 tun). Z hlavních evropských trhů zaznamenaly pokles registrací Německo (-6,9 %), Francie (-2,9 %) a Itálie (-0,7 %), naopak ve Španělsku došlo k nárůstu o 12 %. Trhu s nákladními automobily stále dominovala vozidla s dieselovým motorem, která tvořila 95,1 % všech nových registrací, jejich počet však klesl o 6,2 %. Registrace nákladních elektromobilů klesly o 4,6 %, jejich podíl na trhu na úrovni 2,3 % představuje jen nepatrně vyšší hodnotu než v předchozím roce. Zatímco některé země, jako například Německo, Itálie a Švédsko, zaznamenaly výrazný nárůst registrací nákladních elektromobilů, v jiných zemích, jako ve Francii (-57,4 %) a Nizozemsku (-42,3 %), došlo k výraznému propadu, což vedlo k celkovému poklesu registrací elektrických nákladních vozidel v EU..
|
Zdroj: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Sdílet článek na sociálních sítích