Společnosti Schneider Electric a Orange Country Choppers společně experimentálně vyvinuly a vyrobily první hybridní motocykl na světě s dvouválcovým motorem do V, známým pod označením V-Twin.
Hybridní motocykl - vývoj pro budoucnost
Koncem března byl vystaven také v Praze.
Do jeho konstrukce byla zařazena řada progresivních prvků - od interaktivní dotykové přístrojové desky, přes biometrické startovací tlačítko (biometrické senzory na startéru určí zda na stroj usedá správná osoba) až po miniaturní kamery nahrazující zpětná zrcátka.
Společnosti Schneider Electric a OCC se tak zařadily mezi výrobce motorek či skútrů s alternativními pohonnými jednotkami, které kombinují elektromotor se spalovacím motorem. Cílem však nebyl sériově vyráběný stroj, ale především experimentální ověření různých konceptů, které by v budoucnu mohly posloužit k dalšímu vývoji v této oblasti.
"Hlavní směr naší pozornosti nyní především směřujeme k nabíjecím stanicím, v nichž vidíme významnou perspektivu, neboť jsou bezpečné, jednoduše použitelné, ekonomické a účinné. Jedná se o významný krok, který vychází ze stále se zvyšující zodpovědnosti k životnímu prostředí a k energetickým úsporám."Nástupem elektrických pohonů získává využití obnovitelných energií v oblasti silniční dopravy na významu. Elektrická vozidla včetně motocyklů mají potenciál ke snížení jak emisí škodlivin, tak hluku, což je velkou výhodou především v městských oblastech. Díky využití obnovitelných zdrojů bude individuální mobilita nezávislá na zdrojích fosilních paliv a šetrná ke klimatu", uvádí v této souvislosti generální ředitel společnosti Schneider Electric ČR, Olaf Körner.
Motocykl díky spolupráci obou firem je schopen na jedno nabití včetně natankování ujet více, než kterýkoliv jiný motocykl vyrobený předtím známým americkým výrobcem exkluzivních motorek na zakázku Orange Country Choppers (OCC). Ujede celkem 644 kilometrů na jednu nádrž. Pro toto zadání spojily své síly týmy projektového manažera společnosti Schneider Electric Riche Weinera a týmu návrhářů OCC, vedenému hlavním inženýrem firmy Jimem Quinnem.
K výbavě hybridní motorky patří řada progresivních prvků, které dodaly jednotlivé dceřiné divize společnosti Schneider Electric Od zmíněné interaktivní dotykové přístrojové desky, která řidiči v reálném čase operativně poskytuje různé informace, přes biometrické startovací tlačítko, přední světla společnosti Juno Lightning Group, zpětné a přední kamery Pelco nahrazujících funkci zpětných zrcátek, speciální nabíjecí baterie, přepínače světelných obvodů Square D, nouzový bezpečnostní vypínač, mřížku NetShelter od APC by Schneider Electric či programovatelný logický automat (PLC) Twido Extreme. Ten je "mozkem" inteligentního dobíjení baterií. Plynule řídí spotřebu i ukládání energie (dobíjení) a podle aktuálně požadovaného režimu. Díky tomu dosahuje kombinovaný pohon (benzín - elektřina) úctyhodné energetické účinnosti.
Technické parametry:
Podle nově zveřejněných údajů činí špičkový výkon jednoho ze dvou elektrických motorů bez podpory spalovacím motorem 48 koňských sil. (Výkon o velikosti jedné koňské síly odpovídá 745,7 wattu, jedná se tedy v převodu podle jednotek SI o výkon 35,8 kilowattu). Spalovací motor přidává dalších 100 HP a pak motocykl disponuje celkovým výkonem přibližně 196 koňských sil (146 kilowattů). Výkon dvou elektrických motorů je naprosto dostačující k podpoře 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.
Provoz v těchto různých režimech umožňuje získat maximum z výkonu 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 l/100 kilometrů. Benzínový motor - obdobně jako v případě i jiných hybridů - pohání generátor, který dobíjí baterii, napájecí elektromotory. Přesněji řečeno, čistě benzinový motor může pohánět motorku a zároveň dobíjet baterie pro druhý, čistě elektrický pohon, (Twin elektrický motor).