Renault Maxity Electrique
Elektrická verze vyvinutá na základě modelu Renault Maxity si zachovává všechny vlastnosti, které k tomuto užitkovému vozidlu patří (ovladatelnost, snadná instalace nástaveb, optimální užitečné zatížení.) a snoubí výkon, efektivitu a šetrnost k životnímu prostředí.
Renault Maxity Electrique s celkovou hmotností 4,5 t a užitečným zatížením až 2 t nabízí neobyčejné možnosti přepravy. Byl vyvinut společnostmi Renault Trucks, PVI a EDF v rámci spolupráce v oblasti vývoje elektrických nákladních a užitkových vozidel. Asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW, lithium-iontový akumulátor poslední generace s celkovou kapacitou 42 kWh, maximální točivý moment 270 Nm hned při rozjezdu, využití energie při brzdění - to jsou parametry charakterizující nový užitkový elektromobil.
Model Maxity Electrique patří do "rodiny" Maxity. V první řadě se jedná o vozidlo s trambusovou kabinou, takže je kompaktní a ovladatelný (poloměr otáčení 4,8 m, viditelnost, atd.). Rám s podélnými nosníky nabízí mnoho možností nástaveb a skvělé užitečné zatížení až 2 t u všech velikostí rozvoru. Maxity je vozidlem určeným pro městské využití.
Elektrická verze Maxity produkuje nulové množství emisí škodlivých látek a CO2 během provozu a pouze minimální hluk - jediný slyšitelný zvuk je otáčení kol během jízdy, což odpovídá 75 dB. Díky tomu umožňuje přístup do některých zón v centru měst, kde je omezen provoz.
Maxity Electrique nabízí skutečné pohodlí při řízení díky absenci vibrací a hluku, takže se snižuje únava řidičů. K vysokému jízdnímu komfortu přispívá automatizovaná 6stupňová převodovka a maximum točivého momentu již v prakticky nulových otáčkách elektromotoru, tedy při rozjezdu.
Průměrný dojezd vozidla činí až 100 km u nástaveb, které nespotřebovávají energii. Délka dojezdu závisí na využití, nástavbě, rychlosti a teplotě. Maximální rychlost vozu je 90 km/h, při snížení na 70 km/h se dosáhne většího dojezdu.
Celkový čas nabíjení 4 bloků li-ion akumulátorů uložených v rámu včetně doby nezbytné pro vyrovnání napětí v buňkách činí 7 hodin. Nabíječka je součástí vozidla a umožňuje nabíjení z běžného zdroje proudu. Akumulátory se skládají z 32 modulů montovaných sériově s celkovou kapacitou 42 kWh. Komunikace s ovládací a jednotkou pohonu se uskutečňuje přes síť CAN BUS pomocí BMS (Battery Management System). Částečná nabíjení mohou být prováděna během dne. Úplné nabití jednou za den je nezbytné pro vyrovnání buněk.
Každá z doplňkových funkcí vozidla (hydraulický posilovač řízení, náhradní podtlakové čerpadlo brzd) je zajištěna asynchronním elektromotorem. Napájení náhradních akumulátorů vozidla je zajištěno statickým konvertorem.
Ovládací komponenty motorů, správa doplňkových funkcí, rozhraní řidič/vozidlo a dobíjení pohonných akumulátorů je zabudováno do modulu s názvem BBX. Variátory pohonného motoru se chladí vodou. Když není sešlápnut pedál akcelerace, motor se změní v generátor a umožňuje rekuperaci energie, která se ukládá v akumulátorech.