Patří budoucnost CNG nebo LPG?
LPG je nejrozšířenější alternativou k benzinu či dieselu. Do statistik registrovaných nových aut se však nepromítá, protože většina zákazníků se k němu uchyluje po koupi automobilu, z obavy o ztrátu záruky často až po jejím skončení. LPG vozy provozované v ČR jsou tedy z převážné míry dodatečné přestavby. Nové vozy s pohonem na propan-butan se již delší dobu specializuje zejména Subaru. Importér současnosti nabízí LPG Program do modelů Legacy a Outback s motorem 2,5i. Podle vyjádření prodejce se na LPG program doplácí u těchto dvou modelů navíc 64 800 Kč, dražší jsou také následné servisní prohlídky. V nabídce už nefigurují modely Foerster, Impreza, nebo Legacy využívající motor 2.0i. Také Škoda prodává model Octavia s motorem 1,6 MPI LPG. Nejširší nabídku vozidel na LPG nabízí v současnosti Fiat a to celkem u devíti modelů. Statistiky celkového počtu vozidel používajících CNG se rozcházejí, rámcově se ale celosvětově jedná o cca šest miliónů automobilů. Zatímco v zahraničí je více rozšířen pohon na zemní plyn CNG, v ČR jezdí naopak výrazně více automobilů na LPG. Podle neoficiálního vyjádření zástupce České asociace LPG ale tento typ alternativního pohonu nyní stagnuje a je vytlačován zejména úspornými diesely, které mohou hlavně ve větších městech bez omezení do podzemních garáží.
Celý článek s podrobným srovnáním výhod a nevýhod LPG a CNG si můžete přečíst na: