Modernizované elektrické lokomotivy Škoda pro ČD Cargo
Výsledkem modernizace stejnosměrné lokomotivy typu 71 E (řada 163) s napájecím
napětím 3 kV DC je dvousystémová lokomotiva 71 Em (řada 363.5) s napájecím
napětím 3 kV DC / 25 kV, 50 Hz. Cílem modernizace je prodloužení životnosti
modernizované lokomotivy o dalších 20 let.
Výsledkem modernizace stejnosměrné lokomotivy typu 71 E (řada 163) s napájecím napětím 3 kV DC je dvousystémová lokomotiva 71 Em (řada 363.5) s napájecím napětím 3 kV DC / 25 kV, 50 Hz. Cílem modernizace je prodloužení životnosti modernizované lokomotivy o dalších 20 let.
Nejdůležitější prvky modernizace
- plný trvalý výkon na obou napájecích systémech
- modernizované stejnosměrné cize buzené motory
- měniče (trakční i pomocné) na bázi výkonových polovodičových prvků IGBT
- rekuperační brzdění na obou napájecích systémech
- mnohočlenné řízení.
- hydraulické tlumiče vrtivého pohybu podvozků
- úpravy odpružení skříně za účelem odstranění poruch závěsů a unášečů
Základní parametry modernizované lokomotivy 71 Em
Napájecí systém: | 3 kV DC, 25 kV, 50 Hz |
Uspořádání náprav: | Bo´Bo´ |
Rozchod: | 1 435 mm |
Hmotnost: | 88 t +/- 2 % |
Maximální provozní rychlost: | 120 km/h |
Jmenovitý výkon na hřídeli trakčních motorů (DC i AC): | 4 x 925 kW |
Maximální rozjezdová tažná síla: | 300 kN |
Trvalá tažná síla: | 185,3 kN |
ZDROJ: www.skoda.cz, www.zelpage.cz
Sdílet článek na sociálních sítích