Hybridní pohon se objeví i ve vozech z Maranella
Většina zahraničních prezentací nových vozů probíhá stejně. Přes den jezdíte, večer máte možnost posadit se ke stolu s lidmi, kteří za vývojem daného vozu stojí. Při večeři v Parmě, kde jsem byl vyzkoušet Ferrari 458 Italia, jsem měl příležitost podebatovat s technikem, který má na starosti vývoj pohonných jednotek. A i když se jej přítomný PR manažer snažil pomalu brzdit, prozradil nám, že se hon za ekologií nevyhne ani této na tradicích lpějící značce.
Jistě, už loni automobilka ukázala vůz, který využíval systém KERS aplikovaný zatím jen ve Formuli 1. Ten ovšem potřebuje elektřinu hlavně ke zvýšení výkonu. Ferrari se ale nebrání ani takzvanému full-hybridu, tedy spojení spalovací jednotky a elektromotoru, přičemž auto by mělo být schopné ujet nějakých 5 km čistě na elektrický pohon. Ferrari bez dramatického dunění atmosférického motoru? Zatím nepředstavitelné! Vývojáři ale mají řadu podmínek. Baterie, které by byly potřeba, jsou nyní zatím příliš těžké. Čeká se tedy na dobu, kdy jejich dosavadní hmotnost 200 kg klesne zhruba o polovinu. Technici chtějí obětovat oproti spalovacímu motoru maximálně 100 kg navíc. Hybrid bude sloužit i jako posílení výkonu. Zatím se prý uvažuje zhruba o roce 2017 nebo později. A to je ještě dlouhá doba na vývoj. Uvidíme, já ale Maranellu věřím, že ani pak jeho výtvory nepřestanou vzrušovat milovníky čistých jízdních zážitků.