Nový model korejské automobilky láká na dynamický a mladistvý vzhled a vylepšené jízdní vlastnosti. .
Kia nasadila do své flotily plynové Picanto
Kia to s dobýváním pozic na evropském trhu začala myslet velmi vážně. Uvádí na trh designově zajímavé vozy jako Sorento, Soul, Rio nebo Picanto. Právě poslední jmenovaný se stal vítězem v anketě magazínu Fleet o Firemní auto roku. V kategorii "mini" to natřel ostatním soupeřům. Ekonom se rozhodl zjistit proč.
Stejně jako v případě výše jmenovaných modelů stojí za novým Picantem evropská centrála značky v čele s designérem Peterem Schreyerem. To se výrazně projevilo na vzhledu, který si sice zachovává své asijské rysy, na druhou stranu je pro evropského zákazníka mnohem přijatelnější, než tomu dříve bývalo zvykem. Dynamický a mladistvý vzhled Picanta je navíc jedním z hlavních pomocníků pro obměnu cílové skupiny. Minulou generaci úspěšného modelu kupovali lidé, kteří upřednostňovali nízké náklady, na jízdních vlastnostech ani vzhledu jim nezáleželo. Nové Picanto je ale mnohem přitažlivější, a tak má možnost přilákat mladé řidiče. A hrát i zajímavou roli ve vozovém parku.
Vůz s délkou necelých 3,6 metru je navíc překvapivě prostorný. Na předních sedadlech se sedí pohodlněji než u řady konkurence. Snesou srovnání i se špičkovým Volkswagenem Polo. Vzadu se budou muset dospělí cestující trochu uskromnit, ale to se od malých vozů už předem očekává. Spolehnout se nedá ani na boční vedení, které tu prakticky nenajdete. Picanto klade důraz spíše na komfort sedaček. Velkým překvapením je kufr. Je schopen pojmout 200 litrů zavazadel. Jestli je prostor v kufru o třídu výše, totéž lze říci i o zpracování palubní desky. Jistě, je tu hlavně velké množství tvrdých plastů, ovšem jejich slícování a provedení je na solidní úrovni. Palubka přitom vypadá velmi pěkně a hravě.
Týdeník Ekonom si vybral k testu motorizaci, která z hlediska firemního provozu nabídne nejnižší náklady. Jde o malý tříválec 1.0 VVT spojený s možností pohonu na LPG. V případě Picanta ale není spalování plynu jen dodatečnou možností, ale hlavním pohonem. Dokládá to poměr palivových nádrží. Zatímco pro LPG je připravena ta s objemem 35 litrů, na benzin zbylo jen 10 litrů. Benzin má totiž posloužit hlavně jako záchrana, když dojde plyn. Ekonom byl výsledky testu mile překvapen, jezdil za 6,1 litru plynu na 100 km. Na jednu nádrž plynu přitom Picanto dokáže ujet 300 až 400 km.
Malé motory s nízkými objemy se většinou dobře vytáčejí. Pohonná jednotka ale potřebuje svůj čas. Do nějakých 2000 otáček za minutu jí to jde trochu pomaleji, zároveň ale přináší i nízkou míru hlučnosti. Od 3000 otáček výše ožívá a plynule táhne až do maxima výkonu. Tuhý podvozek má problémy s nízkou kvalitou silnic, kde lehce odskakuje a hůře tlumí rázy od kol. Na solidním povrchu se ale chová čitelně. Zajímavá výbava Edition 1 přináší automatickou klimatizaci a rádio s přehrávačem MP3. Chlubila se i příplatkovými diodami pro denní svícení a v zadních světlech, bezklíčovým odemykáním a startováním, kompletní elektrickou výbavou, vyhřívanými sedadly a vysokou úrovní bezpečnosti. ESP a kolenní airbag řidiče je možné pořídit v rámci balíčku Safety, šestice airbagů je však přítomná ve všech úrovních výbavy. Vybrat si navíc můžete i mezi třínebo pětidveřovým provedením karoserie.
AUTOR: Jan Markovič
Kia Picanto
si určitě najde velkou oblibu u autopůjčoven, jako tomu bylo i u předchozích modelů.
Poslouží i jako propagační vůz.
Tabulka technických parametrů
Kia Picanto 1.0 VVT LPG
Motor: atmosférický zážehový tříválec
Objem: 998 ccm
Výkon: 60 kW (81,5 k)
Toč. moment: 94 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Max. rychlost: 156 km/h
Komb. spotřeba: 5,6 l/100 km
Rozměry: 3595 x 1595 x 1480 mm
Cena: 229 980 Kč
Ceny vybraných náhradních dílů
Přední brzdové destičky: 2720 korun
Brzdové kotouče: 4034 korun
Čelní sklo: 11 308 korun
Přední světlomet: 5988 korun
Přední nárazník: 6677 korun
Servisní interval: 15 tisíc km/12 měsíců