Lehčí šasi pro snížení emisí
Technologie INREKOR je určená pro novátorskou konstrukci motorových vozidel. Jejich hmotnost dokáže snížit o celých 30 %.
Inrekor byl vynalezen Stewardem Morleym, konstruktérem a designérem, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.
U šasi čtyřsedadlového vozu z inrekoru se podařilo snížit váhu z běžných 300 kg na pouhých 160 kg. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kg. V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu 10 miliard litrů pohonných hmot (300 miliard korun) a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun.
A co to vlastně je inrekor? Jde o technologii založenou na ultra lehké sendvičové konstrukci tvořené kombinací běžně dostupných a plně standardizovaných a certifikovaných materiálů. Jednotlivé vrstvy jsou lepeny rovněž ověřenými a běžně využívanými pojidly. Inrekor je díky svým konstrukčním i mechanickým vlastnostem ideálním materiálem pro velkoobjemovou výrobu automobilových šasi. Mezi nejzákladnější výhody jeho využití patří velice nízká hmotnost, nízké investice do výrobních technologií, všestranný a flexibilní design spolu s vynikajícími absorbčními a bezpečnostními vlastnostmi.
"Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí," řekl Morley a dodává: "inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti.
ZDROJ: www.autoforum.cz, kráceno