Krátce - různé
V úterý 29. listopadu se v Evropském parlamentu uskutečnila konference věnovaná Směrnici o energetické účinnosti (EED). Na akci také vystoupili zástupci UEAPME, kteří zdůraznili, že evropské MSP mají velký potenciál přispět k dosažení cílů této směrnice. UEAPME proto požaduje změnu EED tak, aby mohl být tento potenciál plně využit. Důležité pro koncové spotřebitele jsou především osvětové kampaně, technická pomoc, alternativní možnosti financování a snížení byrokracie. UEAPME navrhuje pro maloobchodníky osvobození od povinnosti dosáhnout roční úspory energie ve výši 1,5 procenta z jejich celkového prodeje a zavést tuto povinnost pro všechny malé a střední podniky. Kromě toho by měly orgány veřejné moci sledovat větší společnosti a globální hráče před zneužitím jejich dominantního postavení.
Společnost AVE CZ odpadové hospodářství navázala spolupráci v oblasti public relations s agenturou Ewing Public Relations, která vzešla z výběrového řízení. Ewingové budou s AVE CZ spolupracovat na komplexním portfoliu PR aktivit, zajišťovat poradenskou činnost a realizovat konkrétní komunikační strategie k jednotlivým projektům společnosti. V České republice se AVE CZ věnuje svozu a odstraňování komunálního a živnostenského odpadu, odstraňování nebezpečných odpadů, sanacím starých ekologických zátěží, čištění průmyslových provozů nebo údržbě komunikací a městské zeleně. V Ewing PR povede spolupráci s AVE CZ Martin Jaroš.
Nový vzhled sídla Leo Burnett navrhlo české architektonické studio Hippos Design, realizátorem se stala česká firma Adron. Rozhodovalo prý finanční a ekologické hledisko: proto například stěny kójí tvoří OSB desky, tedy desky z dřevěných hoblin, jež jsou levné a jejich výroba je šetrná k životnímu prostředí.
Společnost Volkswagen zrealizovala ve spolupráci s mediální agenturou MediaCom venkovní kampaň zaměřenou na ekologické chování - Think Blue (tzn. myslete modře). Pod tímto mottem se skrývá záměr společnosti vytvářet produkty a řešení, která jsou vhodná z hlediska dlouhodobě udržitelného rozvoje a šetrná k životnímu prostředí. Výrobce chce přitom motivovat k lepšímu přístupu k životnímu prostředí i své zákazníky. Svou kampaň, o jejíž kreativu se postarala milánská agentura Creative shop 515, realizuje například na ploše BigMedie v Argentinské ulici směrem do centra Prahy
Průkopník outdoorového oblečení z vlny merino společnost Icebreaker se podílí na testování nejnovějšího on-line nástroje Eco Index, který měří a srovnává dopad výroby oděvů, obuvi a sportovního vybavení na životní prostředí. "Open source nástroj Eco Index mapuje vliv na přírodu v šesti životních stadiích produktu. Sleduje výrobek od použitých materiálů přes obaly, jeho výrobu a sestavení, přepravu a distribuci, čas jeho používání a nakonec i dobu jeho rozpadu potom, co doslouží. Na základě těchto zjištění je systém schopný doporučit, kterou etapu můžeme ještě vylepšit," vysvětlil generální manažer Icebreakeru pro střední a východní Evropu Branislav Adamec. Společnost Icebreaker při výrobě důsledně dodržuje pravidla trvale udržitelného rozvoje, tedy zachování rovnováhy mezi oblastmi života zahrnujícími ekonomiku, sociální aspekty a životní prostředí. Každý kousek oblečení od Icebreakeru má unikátní Baacode na vnitřní visačce.
Technologie Biodesign nahrazuje zejména těžké a invazivní železobetonové konstrukce konstrukcemi z přírodního drceného kamene, velmi kvalitní, technologicky zdokonalené pryskyřice a jiných materiálů k zajištění konstrukční pevnosti. S technologií, která je ohleduplná k životnímu prostředí, lze budovat bazény, jež esteticky zapadají do přírodního okolí. Technologie nabízí možnost realizovat bazény, které vyzývají nejenom k plavání, ale také k celkové relaxaci, a usnadňuje vsazování a modelování pláží, podvodního sezení, plaveckých ploch. Pro stavbu bazénu nejsou zapotřebí žádné stavebnické práce ani betonování. Výsledkem je konstrukčně pevný bazén s jedinečným tvarem a elegancí a minimálním vlivem na životní prostředí.