Komplexní pohled na nakládání s odpady v roce 2024 pro provozovatele zařízení a obchodníky
20.3.2024
Seminář, školení
Téma:
Absolvováním semináře získáte přehled legislativních povinností provozovatelů zařízení a obchodníků z hlediska zákona o odpadech a prováděcích předpisů, a také ucelené informace o způsobu vedení průběžné evidence odpadů v různých typech zařízení nebo z pohledu obchodníka a zprostředkovatele. Ukážeme Vám základní pravidla vedení evidence podle platných předpisů - kódy nakládání, nová typizace odpadových zařízení, evidence podle typu zařízení, objasníme princip přidělování a používání identifikačních čísel zařízení, obchodníka nebo skladu u původce. Nezapomeneme ani na zprostředkovatele.
Obsah:
Obecný úvod do nové legislativy
Aktuální právní předpisy
Metodické pokyny, sdělení a návody MŽP
Provoz zařízení / obchodování s odpady
Základní povinnosti provozovatele zařízení
Povolení provozu a jeho revize, provozní řád
Příjem odpadů a povinné dokumenty
Nakládání s odpadem v zařízení - soustřeďování, balení, značení, přeprava
Upuštění od odděleného soustřeďování
Ukončení odpadového režimu v zařízení
Další povinnosti dle typů zařízení
Obchodník a jeho povinnosti
Zprostředkovatel
Vedení průběžné evidence a ohlašování, kontrola dat, praxe
Obchodník, Provozovatel zařízení pro nakládání s odpady
Stacionární zařízení (sběrna, třídička, kompostárna, recyklace apod.)
Mobilní zařízení - ke sběru, k využití/odstranění odpadů
Nulové hlášení
Další ohlašovací povinnosti související s průběžnou evidencí
Organizace:
Školení proběhne v časovém rozmezí od 10:00 do 15:00 se dvěma přestávkami, ve kterých pro vás připravíme občerstvení. Dále vám poskytneme prostor pro individuální dotazy. Každý účastník od nás obdrží osvědčení o absolvování školení.