iKURZ: Provoz sběrného dvora v souladu s požadavky obecního systému a legislativy - změny v průběžné evidenci odpadů
29.11.2024
Seminář, školení
Téma:
Dozvíte se
- jaké jsou povinnosti provozovatele a obsluhy sběrného dvora, nejenom při přijmu kovů
- jak správně zařazovat odpady při příjmu (nepodnikající fyzická osoba, právnická osoba obec nebo občan)
- jak evidovat upravené odpady (lisování, třídění, neoddělené soustřeďování odpadů apod.) od 1. 1. 2025
- jak postupovat při přijímání tzv. multikomodity - co požadovat od provozovatelů třídících linek
- jak zajistit úpravu objemného odpadu před předáním k odstranění na skládku, vč. evidence
- jaké jsou náležitosti písemných informací o odpadu, tzv. PIO a ZPO - důležité informace o upravených odpadech
- jaké jsou povinnosti na vybavení sběrného dvora
- co patří mezi provozní evidenci sběrného dvora
- a jiné.
Obsah:
Obecný úvod do nové legislativy
- aktuální legislativa
- metodické pokyny, sdělení a návody MŽP
Základní pojmy důležité pro provozování sběrného dvora
- kdo je původce
- rozdíl mezi zařízením pro sběr a zařízením pro zpracování odpadu
- co jsou komunální odpady a jaké jsou povinnosti obce
- rozdíly v zařazování odpadu od FO a PO
- příjem kovových odpadů
- nakládání s objemným odpadem
- označování nebezpečných odpadů
- povinnosti provozovatele zařízení sběrného dvora
- písemné informace o odpadu - PIO & ZPO
- vybavení sběrného dvora
- provozní evidence sběrných dvorů
- neoddělené soustřeďování odpadu
- podmínky předávání odpadu do dalších zařízení pro zpracování odpadu
- odstraňování odpadu - podmínky předání odpadu na skládku
Vedení průběžné evidence a ohlašování, kontrola dat, praxe
- úprava odpadu & evidence - upuštění od odděleného soustřeďování odpadu, lisování, třídění
- evidence - multikomoditního sběru
- ohlašování
Organizace:
iKURZ proběhne v časovém rozmezí od 9:00 do 13:00. V tomto čase bude i prostor pro diskuzi a Vaše dotazy. Každý účastník od nás obdrží prezentaci osvědčení o absolvování školení v elektronické podobě.
iKURZY jsou v naší nabídce od srpna 2013. Jedná se o online semináře, kterých se můžete zúčastnit odkudkoli a tím ušetřit svůj čas. Díky malému počtu max. 20 účastníků, je zajištěna optimální interaktivnost kurzů. Požadavky jsou minimální:internetové připojení, zajištění funkčních sluchátek a mikrofonu pro možnost okamžité komunikace s lektorem.
Veškeré informace spojené s připojením k iKurzu, Vám budou odeslány na e-mail, uvedený v závazné přihlášce, přibližně 2 dny před konáním.
Obrázkový návod a minimální technické požadavky iKURZU naleznete zde.