Změny v průběžné evidenci odpadů od 1. 1. 2025 v souvislosti s koncem přechodných ustanovení zákona o odpadech - zaměřeno na provozovatele zařízení a obchodníky

1.4.2025

Seminář, školení

Víte, jak bude vypadat průběžná evidence odpadů od 1. 1. 2025 a co všechno se mění? S koncem roku 2024 přestávají platit přechodná ustanovení a nová průběžná evidence odpadů se bude vést plně v souladu s novými vyhláškami. To představuje změnu nejen v rozsahu a podobě evidovaných údajů, ale mnohdy i v nastavení procesů, komunikace se subjekty, kterým předáváte nebo od kterých přebíráte odpady atp. Na našem školení se dozvíte vše potřebné a prakticky Vám ukážeme všechny novinky, které s sebou nové příslušné předpisy přinášejí, a to ve všech souvislostech.

Téma:

Absolvováním semináře získáte kromě legislativního přehledu také ucelené informace o novém způsobu vedení průběžné evidence odpadů v různých typech zařízení pro nakládání s odpady nebo z pohledu obchodníka a zprostředkovatele. Seznámíme Vás s legislativními změnami, které mají zásadní vliv na vedení evidence a tvorbu ročního hlášení o produkci a nakládání s odpady, nově Hlášení souhrnných údajů z průběžné evidence. Ukážeme Vám základní pravidla vedení evidence podle platných předpisů - kódy nakládání, nová typizace odpadových zařízení, evidence podle typu evidenta a podle způsobu nakládání s odpady, objasníme princip přidělování a používání identifikačních čísel provozovny, zařízení, obchodníka nebo skladu u původce. Nezapomeneme ani na zprostředkovatele. Budeme se také věnovat nejčastějším chybám právě v oblasti evidence.

Obsah:

  • Obecný úvod do nové legislativy
    • Aktuální právní předpisy
    • Metodické pokyny, sdělení a návody MŽP
  • Základní pojmy důležité pro vedení evidence
    • Základní povinnosti provozovatele zařízení
    • Povolení provozu a jeho revize, provozní řád
    • Příjem odpadů a povinné dokumenty
    • Nakládání s odpadem v zařízení - soustřeďování, balení, značení, přeprava
    • Upuštění od odděleného soustřeďování
    • Ukončení odpadového režimu v zařízení
    • Další povinnosti dle typů zařízení
    • Obchodník a jeho povinnosti
    • Zprostředkovatel
  • Vedení průběžné evidence a ohlašování, kontrola dat, praxe
  • Nové kódy nakládání a změny ve vedení evidence, nové ohlašovací povinnosti
    • Obchodník, Provozovatel zařízení pro nakládání s odpady
    • Stacionární zařízení (klasická zařízení, sběrny kovů apod.)
    • Mobilní zařízení - ke sběru, k úpravě/využití odpadů
    • Původce odpadů (stacionární provozovna / činnost na území/ sklad u původce) jako partner
    • Multikomodita
  • Nulové hlášení
  • Další ohlašovací povinnosti související s průběžnou evidencí

Organizace:

Školení proběhne v časovém rozmezí od 9:00 do 15:00 se dvěma přestávkami, ve kterých pro vás připravíme občerstvení a poskytneme vám prostor pro individuální dotazy. Každý z účastníků školení od nás obdrží osvědčení o absolvování školení. 

Místo konání akce:
Praha, hotel Globus
Adresa konání akce:
Hotel Globus, Gregorova 2115, 148 00, Praha 4
Kontakt:
Mgr. Marek Fiegr
Telefon:
485 182 256

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů