Vysloužilé impregnované dřevěné pražce jsou nebezpečným odpadem. Nepatří tedy na dětská hřiště, do zahrádek apod.
[http://2.bp.blogspot.com/-uuknTX6Bagg/UscUHlU_YmI/AAAAAAAAAgo/-fvPBX1avkA/s200/DSCN0433.JPG]
[http://2.bp.blogspot.com/-uuknTX6Bagg/UscUHlU_YmI/AAAAAAAAAgo/-fvPBX1avkA/s1600/DSCN0433.JPG]
VYSLOUŽILÉ DŘEVĚNÉ ŽELEZNIČNÍ PRAŽCE POVAŽUJEME ZA NEBEZPEČNÝ ODPAD.
ŠKODA, A PŘITOM JE TO TAKOVÝ ŠIKOVNÝ STAVEBNÍ MATERIÁL.
ŠKODA, A PŘITOM JE TO TAKOVÝ ŠIKOVNÝ STAVEBNÍ MATERIÁL.
Nejeden domácí kutil nebo zahrádkář pokukuje po použitých dřevěných železničních pražcích. Zdají se mu praktickéa vhodné k dalšímu použití. Třeba jako trvanlivé (skvěle naimpregnované) sloupky do plotu. Šiknou se k ohrazení pískovišť nebo dětských hřišť. Zkrátka česká hlava je plná nápadů a občas v ní chybí rozum.
Primární účel pražců je však jiný - držet pohromadě kolejnice. Aby vydržely, jsou silně naimpregnovány jedovatými sloučeninami a kromě toho ještě dost často znečištěny provozními kapalinami, které unikají z lokomotiv, vagónů nebo drezín (o vypouštění obsahu vlakových toalet nemluvě). Vzhledem k tomuto faktu lze směle zařadit vysloužilé železniční pražce mezi nebezpečný odpad a podle toho je nutno s nimi i nakládat. Tedy nemůžeme je použít, tak jako naše kutilské představy velí.
ZDROJ: trideniodpadu.blogspot.cz, kráceno, upraveno
Sdílet článek na sociálních sítích